Több feldolgozott ételt eszel, mint gondolnád

Írta: ,

Ártalmatlannak tűnik az a light gyümölcsjoghurt a polcon, ugye? Pedig nem az – tele van cukorral, és a light csak a zsírtartalomra vonatkozik. Ha nem vagy tisztában azzal, melyik jelzés mit jelent a termékeken, sokkal több feldolgozott ételt vihetsz a szervezetedbe, mint gondolnád – ezzel pedig növeled a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség és az elhízás kockázatát.

Becsapós ételek Kép forrása: copenhagencakes.com

Még annak is nehéz egészségesen élnie, aki egyébként elszánt, és figyelni szeretne, mit visz be a szervezetébe.

A gyártók hajlamosak becsapni a vásárlókat a „cukormentes”, „zsírszegény” és „light” feliratú termékekkel – egyik feltétel teljesülése ugyanis magával hozza a másik teljes figyelmen kívül hagyását. Tehát ha valami cukormentes, jó eséllyel tele van transzzsírral, ha pedig zsírszegény, úgy telenyomják cukorral, hogy többre mennél vele, ha kiskanállal eszegetnéd magában a kristálycukrot.

Kutatások bizonyítják, hogy az amerikaiak nagy része brutális mennyiségű feldolgozott ételt eszik – és valószínűleg a magyarok sem különbek.

Becsapós feldolgozott ételek Kép forrása: buzzfeed.com

A BMJ Open tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint a megkérdezett amerikaiak egy átlagos 2070 kalóriás étrend során elképesztő mennyiségű feldolgozott ételt visznek be – a napi bevitel 58 százaléka ilyen ételekből áll.

A feldolgozott ételek azok, amelyekben rengeteg az E-tartósítószer, és sok zsírt, cukrot és egyéb egészségtelen anyagokat tartalmaznak, mindezt relatív kevés hasznos tápanyagtartalommal.

Az ilyen ultra-feldolgozott ételekből nyert cukor az elfogyasztott kalóriák 21 százalékát tette ki – még azoknál az embereknél is, akik általában figyelnek arra, mit esznek.