5+1 szuper tízórai tipp, ami egészséges is

Szabó Erzsébet
Írta: ,
5+1 szuper tízórai tipp, ami egészséges is

Ha betartod a napi öt-hat étkezés aranyszabályát, akkor bizony felmerülhet benned a kérdés, hogy mit és milyen formában érdemes tízóraira fogyasztanod.

Mit érdemes inni?

Az inzulinszint beállítása szempontjából szerencsésebb, ha a reggeli mellé teát, illetve frissen facsart gyümölcs- vagy zöldséglevet fogyasztasz és mellőzöd a kávét, főleg, ha a tejes változatok mellett teszed le a voksodat.

Utóbbit sokkal szerencsésebb tízóraira fogyasztanod, hiszen ez az ital meglehetősen laktató, kalóriákat is bőségesen tartalmaz, illetve tökéletes kiegészítője lehet bármelyik szendvicsféleségnek, esetleg keksznek.

Természetesen tízóraira is fogyaszthatsz gyümölcsleveket, teákat, de ha nem tudsz lemondani a kávéról, akkor ez a legmegfelelőbb időpont, amikor sort keríthetsz rá.

Gyümölcsök és zöldségek

Gyümölcsöket és zöldségeket természetesen bárminemű formában és bármelyik étkezés részeként lehet, sőt, érdemes fogyasztani, így nyilvánvalóan a tízóraiból sem hiányozhatnak.

Frissen kockázott gyümölcsöket és zöldségeket a szendvicsed mellé is társíthatsz, de a natúr joghurtot, túrót, kefirt, illetve a zabpelyhet ugyancsak dúsíthatod a segítségükkel.

Önmagukban is fogyaszthatod őket, de érdemes választanod hozzájuk némi fehérje- és szénhidrátforrást, mint pl. alma sajttal és korpás keksszel, uborkás, snidlinges túró abonettel.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!