Tippek, hogy több halat egyél: a sütéstől a turmixolásig

Írta: ,

Magyarország a halfogyasztási lista végén kullog, sajnos sokkal kevesebbet fogyasztunk ebből a nagyszerű élelmiszerből, mint az ildomos lenne. Az orvosok ajánlása szerint hetente legalább egyszer, de inkább kétszer ki kellene váltanunk a főétkezésünket a hal segítségével. De hogyan?

A filé, amit mindenki ismer

A már-már klasszikus és az egyik legegyszerűbb mód arra, hogy halat fogyasszunk, ha filét vásárolunk.

A szeletekkel könnyű bánni, az esetlegesen meglévő szálkákat villámgyorsan eltávolíthatjuk, ráadásul a filé a hal legfinomabb része. Az elkészítés is egészen egyszerű: sózzuk, borsozzuk a hal két oldalát, majd pár csepp olívaolajon süssük egy-két percig.

Ezután ízlésünknek és diétánknak megfelelően fogyaszthatjuk zöldségekkel, salátával, vagy akár burgonyával (kínálhatunk hozzá egy szelet citromot is). 

Az elkészítési módnak köszönhetően a filé megsütése nem csupán kalóriaszegény, hanem az egyik legegészségesebb változat is, hiszen a hús keveset van hőhatásnak kitéve, ízét csak önmagának és a fűszerezésnek köszönheti.

Az olajban sült változatok

Ez az elkészítési mód már nem a legjobb választás, hiszen a forró olaj és a fehér liszt eleve jelentős mértékben csökkenti a hal jótékony hatásait.

Persze, még mindig jobb, ha időnként legalább ily módon leváltjuk a nehéz vörös húsokat halra, mintha soha nem kerülnének asztalra.

Ugyanakkor ezt a megoldást érdemes háttérbe szorítani, illetve egészséges formában kivitelezni.

Azok a lisztek, olajok, amik a szervezetre nem gyakorolnak káros hatást, a panírban, sütésben is helyet kaphatnak, így akkor sem kell rosszul éreznünk magunkat, ha mégis a rántott változat mellett voksoltunk.

A kevés (nem fehér) lisztben megforgatott, pirospaprikával megszórt hal egyébként egészségesebb lehet a hagyományos változatnál, de erre a célra válasszunk filét, így nagyon kevés olaj is elegendő lesz a sütéshez.