5 tévhit az egészséges étkezésről, amit ideje lenne már elfelejteni

Fodor Veronika
Írta: ,
5 tévhit az egészséges étkezésről, amit ideje lenne már elfelejteni

Ha te is eldöntötted, hogy odafigyelsz az egészségedre és ezzel a táplálkozásodra is, akkor mielőtt belevágsz, nem árt utánanézned az egészséges étkezésről szóló mendemondáknak. Különösen azért, mert ha nem vagy elég tájékozott, és túl sokat  – például instant fogyást – vársz el magadtól a sokszor hallott tévhitek miatt, akkor az első hetek kudarcai gyorsan elvehetik a kedvedet és a motivációdat! Jöjjenek hát most azok az rosszul rögzült szabályok, amik valójában csak félrevezetnek.

Ami egészségesebb, abból bármennyit lehet Kép forrása: alleideen.com

Már biztosan lecserélted a napraforgóolajat olívaolajra, a cukrot xilitre vagy egészséges édesítőszerekre, de ez nem jelenti azt, hogy megfeledkezhetsz a mennyiségi kérdésekről. A mértékletesség itt sem elhanyagolható! Abban biztos lehetsz, hogy a vajban, a margarinban és a napraforgóolajban több a telített zsírsav, mint az olívaolajban, de egy kanálnyi mennyiség ebből is 120 kalóriát tartalmaz, tehát kár lenne túlzásba vinni, és minden alkalommal nyakon önteni vele a salátádat. 

Emellett a sokak által keresett „light” és zsírszegény termékek is félrevezetőek lehetnek. Ezek ugyanis sokszor több cukrot és szénhidrátot tartalmaznak, vagyis egyáltalán nem diétás ételek.

A barna kenyér egészségesebb, mint a fehér Kép forrása: ambitiouskitchen.com

Az új életmódod kezdeti szakaszában még természetes, hogy belefutsz ezekbe a tévhitekbe, de jobb, ha mihamarabb tudatosítod, hogy az egészséges kenyér titka nem minden esetben a színében rejlik. A kenyér barna árnyalatát ugyanis a karamellszínezéknek is köszönheti! Ha egészségesebb pékárut szeretnél vásárolni, akkor teljes kiőrlésű búzából készült termékeket válaszd.

Nem csak az alakodnak, hanem az egészségednek is kedvezel, ha ilyen termékeket fogyasztasz, mert kétszer annyi rostot tartalmaznak, mint más kenyerek, és magasabb a magnézium és káliumtartalmuk is.

Tipp: Ha nem tudod megkülönböztetni az egészséges verziót a többi barna kenyértől, akkor nézd meg a súlyát. Minél nehezebb a kenyér, annál több rostot tartalmaz.