Természetes termékenységnövelők ­– Ezeket edd minden nap, ha babát szeretnél

Írta: ,

Ha a pároddal eldöntöttétek, hogy kisbabát szeretnétek, már a fogantatás előtt érdemes elkezdened a felkészülést. Gondold át tudatosan, mit is viszel be a szervezetebe, és formáld úgy táplálkozási szokásaidat, hogy segítsék egy egészséges kisbaba megfoganását!

Sokan a terhesvitaminokra és a különböző szintetikus komplex készítményekre esküsznek már a vágyott fogantatás előtti időszakban is, de valójában megfelelő táplálkozás és egészséges életmód mellett elméletileg nincs szükség ezekre a mesterségesen létrehozott termékekre (amelyek egyébként egyre több védőnő és orvos szerint is kevésbé tudnak hasznosulni a szervezetben). A természet patikája igen széles spektrumon kínál segítséget nekünk, így a hormonháztartás egyensúlyának fenntartására is a termékenységnek kedvező tápanyagokkal. Vásárolj be ezekből, és ha nem áll fenn semmilyen egészségügyi befolyásoló tényező, a teherbeesés is könnyebben megy majd!

Mindemellett lehetőleg kerüld a stresszt, a drasztikus fogyókúrákat és a komoly fizikai megterhelést, és ne is görcsölj rá a babavárásra – a termékenység sok tényezőből áll össze, ne feledkezz meg ezekről sem.

Fitoösztrogének

A fitoösztrogén olyan anyag, amely hatással van a nemi működésre – optimalizálja a szervezet ösztrogénszintjét, amely tulajdonképpen az egészséges fogamzóképességhez nélkülözhetetlen női nemi hormonra építkezik. Fogyassz sok lenmagot és szóját!

Magvak, csonthéjasok

A különböző magvak és diófélék magas ellagsav-tartalmuknak köszönhetően nagy szerepet játszanak abban, hogy a DNS-ek egészségesek maradjanak, ez pedig elengedhetetlen szempont egy kismamajelölt esetében.

Az olajos magvak tele vannak kálciummal, cinkkel és magnéziummal is, amelyek szintén a babavárás nélkülözhetetlen alkotóelemei, valamint rostban is bővelkednek, amely az emésztés serkentésén túl végső soron a béltisztítás, méregtelenítés fokozásához vezet. Ezen felül még az agy megfelelő fejlődéséért felelős szelént, és a sejtek öregedését, károsodását gátló antidoxánsokat is tartalmaznak.

Irány a piac!

Ha a szezon engedi, fogyassz sok friss bogyós gyümölcsöt, citrusfélét, hogy biztosítsd a megfelelő mennyiségű C-vitamin bevitelét, amelyre nagy szükséged lesz a peteérési folyamatok egészséges lezajlásához.

Ahhoz pedig, hogy a megtermékenyített petesejt jól meg tudjon tapadni a méhfalon, vasra és folsavra lesz szükséged. Minden nap gondoskodj ezek beviteléről brokkoli és leveles zöldségek fogyasztásával! A káposztaféléket is feltétlenül iktasd be a változatos étrendedbe, hiszen csökkentik a teherbeesést nehezítő miómák és endometriózis kialakulásának rizikóját. (Itt szuper recepteket találsz ehhez.)

Édesszájúaknak jó hír, hogy a banánban fellelhető nagy mennyiségű B6-vitamin azáltal javítja a termékenységet, hogy segít beállítani a rendszeres havi ciklust, az ananászról pedig kimutatták, hogy a nemi hormonok képződéséért felelős mangánt jócskán tartalmaz.

E-vitaminban gazdag étrend

E, mint egészséges sejtosztódás – ez a vitamin alapfeltétele ugyanis a teherbeesésnek. Kutatók egy állatokon végzett vizsgálat során azt állapították meg, hogy E-vitamin hiányában nem tudnak szaporodni. A növényi csírák a szervezet számára jól hasznosítható E-vitamint tartalmaznak – kerüljenek a salátádba, de zöldségként fogyasztva bármilyen hideg ételhez is jól illik.

Tojás

Nem hiába tartják aranyérmes, komplex ételnek. Mindennapi fogyasztása javasolt azoknak a nőknek, akik minél hamarabb kisbabát szeretnének: a benne rejlő folsav, D-vitamin és kolin is kedvezően befolyásolja a megtermékenyülést.