Tényleg nem szabad gyümölcsöt enni, mikor diétázunk?

Írta: ,

Sokszor halljuk, hogy este már nem szabad gyümölcsöket enni, mert magas a cukortartalmuk, és betehetnek a diétának. Nos, ezzel kapcsolatban van egy rossz és egy jó hírünk: az állítás tényleg igaz, de valójában csak akkor számít, ha tényleg kockás hasat és színtiszta izmos testet szeretnél. Ha mindössze az a cél, hogy egészséges és fitt legyél, akkor vannak olyan gyümölcsök, amiket nyugodtan ehetsz – mutatjuk, melyik tiltólistás, és melyiket falhatod bármikor.

Ez a jó fajta cukor Kép forrása: sevenspoons.net

Azt azért érdemes tisztázni, hogy ha cukortartalomról beszélünk, az alatt a fruktózt, azaz a gyümölcscukrot értjük, ami a "jófajta" cukor: lassan szívódik fel, ráadásul a máj dolgozza fel, így nem kapunk tőle hatalmas inzulinlöketet, és nem leszünk éhesek rá fél órára (mint ahogyan azt egy kakaós csiga vagy egy tábla csoki után tennénk).

Ennek ellenére mégiscsak cukorról van szó, úgyhogy óvatosan kell vele bánnunk, ha szeretnénk pár kilótól megszabadulni – nem mindegy, melyik gyümölcsöt mikor esszük.

Avokádó – Mehet! Kép forrása: camillestyles.com

Persze, ha gyümölcsre gondolunk, nem az avokádó jut az eszünkbe először. Mindenesetre ez is gyümölcs, és az alacsony cukortartalmúak közé tartozik, így – hacsak nem egy kilót nyomsz be belőle – nyugodtan eheted a nap bármely szakában.


A jó fajta zsír: miért szuperkaja az avokádó?


Este egyedül azért kell figyelned, mert a zsírtartalma is magas, és ugyan ez a cukorhoz hasonlóan egészséges zsírokból áll össze, a nyugodt alvásodnak rendesen betehet, hiszen elnehezítheti a gyomrodat.

Érdemes mondjuk görög joghurttal felhígítanod az avokádópürédet, így már rögtön barátságosabb mennyiséget fogsz megenni még akkor is, ha nagyon éhes vagy.