Téli fáradtság ellen – megmutatjuk, mit egyél, ha kevés az energiád

Írta: ,

Télen sokkal hamarabb kimerülhetünk, mint az év más időszakaiban, aminek egyik oka lehet, hogy nem tudunk vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag idényzöldségeket és gyümölcsöket fogyasztani, így a szervezetünkből kiürülhetnek ezek a jótékony anyagok. Összegyűjtöttünk néhány vitamint és nyomelemet, amelynek a pótlásáról nem árt télen gondoskodni, hogy az immunrendszerünk megfelelően működhessen, és megmutatjuk, milyen ételekben találhatod meg ezeket, hogy ezek fogyasztásával felvértezhesd magad a téli fáradtság ellen.

L-triptofán Kép forrása: activevegetarian.com

A triptofán egy esszenciális aminosav, amely azt jelenti, hogy a szervezetünk nem tudja magától előállítani, így az élelmiszerekkel kell bejuttatnunk. Az L változatát tudjuk jobban hasznosítani, amely olyan fehérjékben gazdag élelmiszereinkben található meg, mint az alga, a zab, a búzacsíra vagy például a parmezán sajt.

Fogyasztása a téli hónapokban azért javasolt különösen, mert segíti a stresszel szembeni ellenállást, így az immunrendszerünknek is védelmet nyújt.

Emellett a nyugodt éjszakai alváshoz is fontos, hogyan kerüljön a szervezetünkbe, hiszen ha ekkor rendesen ki tudod pihenni magad, nap közben már kevésbé leszel fáradt.

C-vitamin Kép forrása: tumblr.com, ana-rosa

A betegségek és a fáradtság megelőzéséhez az egyik legfontosabb vitaminunk a C-vitamin, amely mivel vízben oldódik, nagyon hamar ki is ürül a szervezetünkből, ezért oda kell figyelnünk a pótlására.

A citrusfélék fogyasztásával némi C-vitamint be tudunk juttatni, de ha tényleg a megfelelő mennyiséget szeretnéd fogyasztani, akkor olyan zöldségeket és gyümölcsöket érdemes fogyasztanod, mint a savanyú káposzta, a vörös áfonya vagy az acerola.

Azt ne felejtsd el, ha C-vitamin kapszulával turbóznád magad, hogy önmagában ez szinte semmit nem ér, ahhoz, hogy a szervezet fel tudja dolgozni, természetes C-vitamint is kell mellé bejuttatnod, például egy pohár narancslé vagy egy-két szem vörösáfonya kíséretében.