(T)edd magad boldoggá! – 5 bizonyítottan kedvfokozó finomság

Írta: ,

Az étkezés nagyon is fontos, és nem csak azért, hogy megelőzd azokat a kínos pillanatokat, amikor a korgó hasad töri meg a csendet egy munkahelyi megbeszélésen vagy a tanórákon. Egyre több felmérés támasztja alá azt a tényt, hogy amit megeszel, az nagyban hozzájárul az egész napos jókedvedhez (vagy éppen búskomorságodhoz). Ha szeretnéd vidáman indítani a reggeleket, és még lefekvéskor is mosolyogva bebújni az ágyba, eláruljuk, milyen finomságokkal javíthatsz a hangulatodon néhány perc alatt.

Zöldes zöldségek Kép forrása: damndelicious.net

Bizonyos zöldségek, mint például a brokkoli és a káposzta, kifejezetten gazdagok K-vitaminban, kalciumban, magnéziumban, és még folsav is bőven található bennük.

Utóbbi pedig azért is fontos, mert bizonyítottan kedvfokozó hatása van; számos depresszió elleni gyógyszerben is gyakran használják összetevőként.

Ráadásul ezek a zöldségek még a méregtelenítésben is segíthetnek (például a májadnak megszabadulni a káros anyagoktól), úgyhogy már csak azért is érdemes gyakrabban fogyasztanod, mert az egészségedet is pozitív irányba változtathatja meg.

Zsírsavval a vidámságért Kép forrása: ehow.com

Felmérések bizonyították, hogy ha ebédre halat eszel, sokkal vidámabb lehetsz.

Ennek az az oka, hogy ebben az állatban meglehetősen nagy mértékben található omega-3 zsírsav, amit az állandó rosszkedv ellen is gyakran használnak.

Ha szívesen kipróbálnád ezt a módszert, de nem szereted a halat, nyugodtan próbálkozhatsz étrend-kiegészítőkkel is.

Érdemes viszont ebben az esetben betartanod egy aprócska szabályt: szakértők szerint a legjobb, ha napi 1 és 3 gramm közötti adagot juttatsz a szervezetedbe.

Ez alól viszont a kismamák kivételt képeznek, nekik ugyanis ajánlott elkerülni terhesség alatt a cserepeshalat, a cápát, a kardhalat és a király makrélát – a többit viszont nyugodtan fogyaszthatják.