Te megeszed a banán héját? Meg kellene!

Írta: ,

Lehet, hogy elsőre bizarrul hangzik, de a banán héja valóban ehető, sőt az egészséges életmód szakértői szerint ugyanúgy szuperételnek számít, mint a goji bogyó, a chia mag vagy a hínár. Most azt is elmondjuk, miért!

A banán egy nagyon sokféleképpen felhasználható gyümölcs, hiszen süthetsz-főzhetsz vele, edzés előtt tökéletes energiaforrás, sok C-vitamint, B-6-vitamint és magnéziumot tartalmaz, plusz rengeteg káliumot is, ami alapvető szerepet játszik a sejtek megfelelő működésének biztosításában. És ez csak töredéke annak, amiért sosem unjuk a banánt!

A legújabb megközelítés szerint azonban nem csak magát a gyümölcsöt, de a héját is érdemes beiktatnod az étrendedbe, a banánban lévő rostok kétharmada ugyanis ebben az eddig kidobásra ítélt részben található! De van itt még lutein (a szemed egészsége miatt fontos), triptofán (a hangulatodat dobja fel), prebiotikumok (emésztési folyamataidat javítják) és különböző aminosavak is, amik mind-mind fontos érvekként sorakoznak a banánhéj fogyasztás mellett.

Hogyan fogj neki? Nos, mivel nyers banánhéj elnyammogása nem tűnik túl hívogatónak, ezért azt ajánljuk, készíts a héjával együtt felkarikázott banánból reggeli smoothie-t, vagy süsd ki desszertként a karikákat. 

Egyébként érdemes tudnod, hogy nem a banán az egyedüli, aminek eddig kidobtad a leghasznosabb részét! Nemrég derült ki, hogy az avokádó magja is fantasztikus hatóanyagokat rejt, ezért érdemes kiszedni, feldarabolni, porrá őrölni, és beleszórni a reggeli turmixodba vagy a salátádra. Jóval több antioxidánst tartalmaz, mint a zöldségek és gyümölcsök többsége, ráadásul az avokádó tápanyagtartalmának 70%-a a magjában rejlik, nem a húsában. Az íze ugyan nagyon erős, de jól illik például a spenóthoz. Sokáig eláll, és rengeteg egészséges zsírsavat juttat a szervezetedbe!

Ha pedig nem csak egy-egy egészséges ételt akarsz a tányérodra csempészni, hanem teljes életmódváltás a cél, ezeket a tippeket mindenképpen fogadd meg:

  1. Próbálj meg minden nap azonos időben ágyba bújni, lehetőleg éjfél előtt. Legalább 7 órát pedig aludj reggelig.
     
  2. Kezdd a napot egy nagy pohár langyos vízzel, ami azonnal felpezsdíti a testedet.
     
  3. Ebéd előtt sétálj 5-10 percet, hogy feléledjen a vérkeringésed.
     
  4. Ha lehetőséged van rá, evés után is járj egyet.
     
  5. A délutáni lattédat cseréld le rizs- vagy mandulatejes verzióra, sőt még jobb lenne, ha helyette antioxidánsokban gazdag zöld teát fogyasztanál.
     
  6. Munka közben ugorj ki délután egyszer a mosdóba, és végezz el néhány nyújtógyakorlatot. Az egész napos ülés után hihetetlenül jól esik majd.
     
  7. Lefekvés előtt egy órával már ne használd a mobilodat és a laptopodat, amennyire csak tudod, iktasd ki ezeket a kütyüket.
     
  8. Hetente egyszer egész délelőtt csak frissen préselt gyümölcslevet fogyassz, mert egy kis szusszanás jár a májadnak és az emésztőrendszerednek is.
     
  9. Ha nincs lehetőséged hetente szaunába vagy wellnessbe járni, készíts szódabikarbónából lúgosító fürdőt: hat evőkanál étkezési szódabikarbónát (bioboltokban nagy csomagban kapható) szórj bele egy kád forró vízbe, majd ülj be relaxálni 40 percre. 30-35 perc kell nagyjából a pórusaidnak, hogy kinyíljanak és ezután tudsz kicsit megtisztulni. A fürdő végén nem csak jobban érzed majd magad, de a bőröd is sokkal puhább lesz!