Táplálkozási tippek a pihentető alvásért

Írta: ,

Ha tudnád, milyen ételek és italok segítik elő a pihentető alvást, vajon őket választanád? Sőt, szívesen kiiktatnád azokat, amelyek hátráltatják? Hát persze, hiszen nincs is jobb, mint két legyet ütni egy csapásra: jóllakni a finom falatokkal, aztán pedig örülni a megfelelő mennyiségű és minőségű szundításnak!

Ne éhezz esténként!

Persze, éhezni sohasem egészséges, ha viszont az esti órákban teszed, még jobban kiszúrsz a szervezeteddel.

Ésszerű fogyókúrás tippnek tűnik ugyan, hogy iksz – általában hat – óra után már bánj csínján az étkezéssel, mert az alvás közben lelassuló anyagcsere kedvezhet a zsírraktározásnak.

Valójában viszont éppen attól válik lomhává a metabolizmusod, ha nem viszel be három-négyóránként valamilyen hasznos tápanyagot. Arra buzdítunk tehát, hogy amennyiben jólesik, lefekvés előtt egy-két órával is egyél valamit.


Tudtad? 7 szokás, ami csúfot űz az anyagcseréddel


Fontos, hogy a készételek és a hagyományos nassolnivalók nem tartoznak az ilyenkor kívánatos „könnyű és tápláló” kategóriába.

Válassz zöldséget, gyümölcsöt, zsírszegény tejterméket, illetve teljes kiőrlésű gabonát – kis mennyiségben!

Hagyd el a nehéz ételeket!

Vagy ha képtelen vagy ellenállni a magyar konyha tradicionális remekeinek, legalább ne vacsorára időzítsd őket!

A legfontosabb, hogy délutáni óráktól kezdve lehetőleg már semmi olyat ne majszolj, ami sok telített zsírsavat, illetve transzzsírt tartalmaz.

A kövér húsok, valamint a bő olajban kisütött finomságok egytől egyig ebbe a kategóriába tartoznak.

Sőt, a hagyományos módon rántott zöldségek is – hiába próbálod valóságos elméletrendszerrel alátámasztani, hogy a bundás karfiol szinte kalóriamentes vegetáriánus étkezés.

A nehéz, fűszeres ételek sajnos megterhelik az emésztőrendszert, így akadályozzák a természetes alvásciklus mélyebb szakaszainak fenntartását.