Táplálékkiegészítők helyett – Ezek a fehérjében leggazdagabb ételek

Írta: ,

Ha edzel és diétázol elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű fehérjét vigyél a szervezetedbe – erre tökéletes megoldást kínálnak a különböző fehérjeporok. Ha azonban nem szeretnél ilyeneket inni, vagy egész egyszerűen rosszul vagy az ízüktől, akkor bizony ezt a megemelt fehérjemennyiséget az ételekből kell bevinned – adunk néhány tippet, hogy mit egyél ilyenkor!

Miért fontos a sok fehérje?

Izmot nem akkor építesz, amikor edzel. Ha igénybe veszed az izmaidat, azokon apró mikroszakadások jönnek létre, amelyek akkor gyógyulnak, amikor pihensz. Ha megfelelő fehérjét veszel magadhoz, a gyógyulási folyamat alatt elkezdenek fejlődni is az izmaid (ez persze nem azt jelenti, hogy hirtelen Schwarzenegger-típusú bicepszre teszel szert – mi nők, a genetikánkból adódóan, rendkívül nehezen jutunk el arra a szintre, hogy férfias izomzatunk legyen).

Ha tényleg keményen edzel, és szeretnél fogyni is, akkor mindenképpen több fehérjében gazdag ételre van szükséged.

Miért iszunk fehérjeturmixot?

Nem a turbódiétás nullkalóriás műanyagokról van szó, ha fehérjeturmixról beszélünk – a legtöbb ember, aki edz és tudatosan figyel a testére, fogyaszt valamiféle fehérjét kiegészítésként az egészséges étrendje mellé. Létezik belőlük állati- és növényi eredetű is, mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya, és mindegyik az edzésterv másik fázisában fejti ki a hatását.

A mesterséges fehérjepor nagy előnye, hogy felpörgeti a zsírolvasztást is, mert kicsit rásegít az anyagcserédre, valamint a legtöbb gyártó plusz vitaminokat és aminosavakat is tesz hozzá, így még jobbat tesz a szervezetednek. Persze ettől függetlenül érthető, ha nem szeretnéd ilyenekkel tömni a testedet, és inkább a természetesebb fehérjebevitelt céloznád meg – erre is van rengeteg jó lehetőség.