Szeretnél kicsit hízni? 4 egészséges finomság, amikkel könnyű súlyt növelni

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Szeretnél kicsit hízni? 4 egészséges finomság, amikkel könnyű súlyt növelni

Kép forrása: Vankad/depositphotos.com

Amíg a szénhidrátcsökkentett életmóddal próbálkoztam, mindig csak éhezéssel tudtam úgy-ahogy leadni pár kilót. Azonban mióta a zsírfogyasztásomat követem szorosan figyelemmel, éhségérzet nélkül tudok súlyt tartani már lassan két éve. Ha hízni szeretnél, meglehetősen kézenfekvő dolog elsősorban a zsírfogyasztásodat növelni, szemben a méltatlanul démonizált szénhidrátokkal: míg a szénhidrátban grammonként 4,1 kalória van, addig a zsírban 9,3. Ha egy kicsit több zsírt viszel be, gond nélkül felszedhetsz pár kilót. De hogyan csináld ezt egészségesen?

Ha imádod a kókuszt és a hízás vágya sem áll távol tőled, akkor van egy jó hírünk! 100 grammnyi szárított kókuszban csaknem 47 gramm zsír van, úgyhogy a kókusz minden formában jó választás a hízókúra szempontjából.

A kókuszos finomságok – főleg, ha házilag készülnek – dúskálnak a kalóriákban, de már azzal is sokat dobhatsz a napi zsírbeviteleden, ha megszórod a müzlidet kókuszpehellyel.

Ahogy a korábban említett ételek, úgy a kókuszdió is elsődlegesen jótékony zsírokban bővelkedik, így nem kell aggódnod a fogyasztása miatt.

Persze semminek a fogyasztásával nem jó ötlet túlzásba esni, de ha szeretnél hízni, akkor egy kis kókuszpehellyel felturbózott, magas kakaótartalmú étcsokoládé még abszolút belefér a nassolásba!

Az aszalt gyümölcsök zsírtartalma csak akkor magas, ha olajjal dúsították őket, és ez sajnos meglehetősen gyakori.

A hagyományos, bolti verziókhoz gyakran még jó adag cukor is kerül, így az aszalt gyümölcsök ebben a formában valódi kalóriabombák, azonban az egészségestől távol állnak.

Ennek ellenére érdemes rájuk támaszkodni, csupán arra kell ügyelned, hogy adalékanyag-mentes aszalt gyümölcsöt vegyél, vagy ilyen készíts magadnak aszalógép segítségével.

Az aszalt gyümölcsök jóval kevesebb helyett foglalnak el a gyomrodban, hiszen a víztartalmuk jelentős része távozott az aszalás során, így azonban a kalóriasűrűségük sokkal nagyobb – ráadásul könnyebb belőlük többet enni.

Magas cukortartalmuk végett érdemes fehérjében gazdag fogásokkal társítanod őket, így lassíthatod a felszívódásukat és gondoskodhatsz arról, hogy ne emeljék meg túl hirtelen a vércukorszintedet.

 

Fókuszban

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Full hibrid, plug-in hibrid vagy mild hibrid? Tegyünk rendet a fejekben hibrid fronton

Csak olyat ajándékozz, amit magadra is kennél! 7 fantasztikus növényi alapú kozmetikum karácsonyra

Tündököljön otthonod is a legjobb formájában!