Szeretnél kicsit hízni? 4 egészséges finomság, amikkel könnyű súlyt növelni

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Szeretnél kicsit hízni? 4 egészséges finomság, amikkel könnyű súlyt növelni

Kép forrása: Vankad/depositphotos.com

Amíg a szénhidrátcsökkentett életmóddal próbálkoztam, mindig csak éhezéssel tudtam úgy-ahogy leadni pár kilót. Azonban mióta a zsírfogyasztásomat követem szorosan figyelemmel, éhségérzet nélkül tudok súlyt tartani már lassan két éve. Ha hízni szeretnél, meglehetősen kézenfekvő dolog elsősorban a zsírfogyasztásodat növelni, szemben a méltatlanul démonizált szénhidrátokkal: míg a szénhidrátban grammonként 4,1 kalória van, addig a zsírban 9,3. Ha egy kicsit több zsírt viszel be, gond nélkül felszedhetsz pár kilót. De hogyan csináld ezt egészségesen?

Az olajos magvak nagyon jó szolgálatot tesznek az egészségmegőrzésben éppúgy, mint a kilók felszedésében. Nem ajánlott túl sokat enni belőlük, de napi egy marék olajos mag, vagy pár evőkanál magkrém bőségesen belefér az étrendbe.

Amennyiben krémet veszel, ügyelj rá, hogy adalékanyagoktól és cukortól mentes változatot vásárolj, hiszen minél természetesebb formában hagyatkozol a zsiradékra, annál jobb. Ha édes ízre vágysz, a földimogyoró mellett a legjobb a kesudió krém, de előbbiből vásárolhatsz sós ízesítésűt is.

A magkrémeket fogyaszthatod magukban, de ha biztosra akarsz menni a hízást illetően, érdemes szénhidrátforrással párosítanod őket: jól passzolnak a reggeli zabkásához, de a magvaj isteni akkor is, ha friss, medjool datolyába töltöd bele. Igazi kalóriabomba!

Az avokádót nem kell félretenned akkor se, ha egyébként diétázol, de ebben az esetben érdemes kicsit jobban odafigyelned a fogyasztására.

Hízás esetén viszont remek választás ez az izgalmas gyümölcs, amit sokan előszeretettel esznek szendvicsek, saláták társaságában.

Az én kedvencem az avokádókrémes mártogatós, amihez mindössze fokhagyma, csipet só és citromlé kell – kész is a tökéletes kence! Egy avokádó átlagosan 320 kalória: ezt a magas számot elsősorban a benne levő, csaknem 30 gramm zsírnak köszönheti.

Persze ezek a zsírok jótékonyak, és a rosttartalom remekül lassítja a felszívódást, így az avokádó senkinek sem tiltólistás. Ugyanakkor jól látszik, hogy már egy darab is milyen nagyon meg tudja dobni a napi energia-bevitelt, szerencsére jótékony formában.

 

Fókuszban

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Full hibrid, plug-in hibrid vagy mild hibrid? Tegyünk rendet a fejekben hibrid fronton

Csak olyat ajándékozz, amit magadra is kennél! 7 fantasztikus növényi alapú kozmetikum karácsonyra

Tündököljön otthonod is a legjobb formájában!