Szépség és jó emésztés: a sárgadinnye 7 egészségügyi előnye

Kovács Andrea
Írta: ,
Szépség és jó emésztés: a sárgadinnye 7 egészségügyi előnye

Finom és édes – kell ennél több érv egy kis sárgadinnyézéshez? Mi tudunk még néhányat, mert utánanéztünk, milyen kedvező hatásai vannak a szervezetedre ennek az ínycsiklandó gyümölcsnek.

Asztma ellen

Bizonyos tápanyagok rendszeres fogyasztása esetén bizonyítottan csökken az asztma kialakulásának veszélye.

Ezek egyike a béta-karotin, ami elsősorban a narancssárga húsú zöldségekben és gyümölcsökben található meg, továbbá a leveles zöldekben. 

A C-vitamin ugyancsak csökkenti a légúti gyulladás kockázatát, amiből a sárgadinnye mellett például citrusfélékből tankolhatsz fel.
Gyönyörű bőr és haj

Az A-vitamin tartalmú finomságok – köztük a sárgadinnye is – hozzájárulnak a faggyúmirigyek megfelelő működéséhez.

A faggyú feladata, hogy természetes védőréteget képezzen a bőrödön (illetve a fejbőrön keresztül a hajadon is), így megóvja azokat a kedvezőtlen környezeti hatásoktól.

Az A-vitamin egyébként mindenféle testsejt növekedéséhez szükséges, beleértve a hámsejteket is.

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!