Szépség és jó emésztés: a sárgadinnye 7 egészségügyi előnye

Kovács Andrea
Írta: ,
Szépség és jó emésztés: a sárgadinnye 7 egészségügyi előnye

Finom és édes – kell ennél több érv egy kis sárgadinnyézéshez? Mi tudunk még néhányat, mert utánanéztünk, milyen kedvező hatásai vannak a szervezetedre ennek az ínycsiklandó gyümölcsnek.

Még több folyadék

Sokan elkövetik a hibát, hogy nem számítják bele a napi folyadékbevitelbe a szilárd élelmiszerek nedvességtartalmát. Pedig korántsem mindegy, mit eszel a nyári forróságban! A magas víztartalmú sárgadinnye lényeges mennyiségű folyadékot juttat a szervezetedbe. 

Persze, ez nem azt jelenti, hogy ne lenne érdemes legurítani mellette egy hatalmas pohár vizet… Csak szólunk, hogy ilyen szempontból is jobb csemege, mint a feldolgozott édességek.
Gyulladáscsökkentő hatás

Említettük már, hogy a sárgadinnyében lévő kolinnak kulcsszerepe van a zsírmolekulák megfelelő szállításában.

Ez a vegyület azonban más feladatot is ellát a szervezetben: hozzájárul a jó alváshoz, a megfelelő izomteljesítményhez, valamint javítja a memóriát és a tanulási képességet

Sőt, ha mindez még nem volna elég, gyulladáscsökkentő hatása is van – krónikus betegség esetén tehát még fontosabb, hogy egyél belőle!