Milyen étel után sóvárogsz? Erre a vegyületre van szüksége a szervezetednek

Sándor Alexandra
Írta: ,
Milyen étel után sóvárogsz? Erre a vegyületre van szüksége a szervezetednek

Kép forrása: unsplash.com

Az éhség és az egy bizonyos kaja utáni sóvárgás nem ugyanaz. Előbbi általános tápanyaghiányra figyelmeztet, utóbbi pedig talán arra, hogy egy bizonyos vegyületre nagy szüksége lenne éppen a szervezetednek. Segítünk, hogy ha legközelebb megkívánod a cukorkát vagy a csokit, egészségesebb alternatívát tudj választani!

Hús

Hatalmas hússzeletek táncolnak a lelki szemeid előtt? Akár vas- vagy cinkhiány is állhat a vágyódás hátterében. Most, hogy egyre divatosabb lett a fehér húsok fogyasztása, az emberek kevesebb vöröset esznek – pedig az első számú étrendi cinkforrás az lenne. 

Ez az ásványi anyag egyébként kulcsfontosságú az immunrendszer működéséhez, így alacsony szint esetén fogékonyabb lehetsz a fertőzésekre. A hiánynak a bőröd, a hajad és a körmöd is kárát láthatja.
 
A vörös hús mellett a tenger gyümölcsei, a lencse, a spenót, a tökmag, a sajt és a teljes kiőrlésű kenyér is gondoskodik a megfelelő cinkszintről, a vasforrásokat pedig a jégsóvárgásról szóló bekezdésben taglaltuk.
Cukorka

Előfordulhat, hogy krómhiányos vagy. Ez az ásványi anyag könnyíti meg, hogy a sejtjeid hasznosítsák a vérben lévő glükózt.

Cukorbetegek bevonásával készült kutatások pedig bizonyítják, hogy a rendszeres krómpótlás megóvja az érintetteket a szélsőséges vércukorszint-ingadozástól
 
Amennyiben tényleg ez a sóvárgásod oka, egyél több májat, vesét, marhahúst, csirkét, sárgarépát, burgonyát, brokkolit, spárgát, teljes kiőrlésű gabonát és tojást!