Segíti az emésztést és beindítja a fogyást: ismerd meg a cikóriát!

Zabolai Margit
Írta: ,
Segíti az emésztést és beindítja a fogyást: ismerd meg a cikóriát!
Ha azt hallod, cikória, biztosan eszedbe jut a maci meg a kávé, pedig a cikória bizony nem porított formájában terem a földeken. Egy friss, ízletes zöldségféléről van szó, melynek nagy előnye amellett, hogy köretként és salátaként is fogyasztható, hogy télen is be lehet szerezni, és remek hatással van az emésztésre – ezért fogyókúrázóknak is bátran ajánljuk.
Ezért fogyaszt a cikória

A cikóriában rengeteg értékes vitamin ás ásványi anyag megtalálható, amelyek nélkülözhetetlenek a szervezet zavartalanul működő kiválasztó folyamataihoz és zsíranyagcseréjéhez. A benne lévő kalcium és magnézium a zsírok lebontása mellett abban is segít, hogy megőrizd a higgadtságodat, leküzdd a stresszt és ne nyúlj egy tábla csokiért az első feszült pillanatban.
A kálium a puffadás és a sejtek között megrekedt víz ellen is hatásos, a fogyókúrázóknak mégis az élelmi rost tartalom miatt ajánlott elsősorban a cikória fogyasztása, mivel nagyon jót tesz az emésztésnek – ahogyan az még magáról a cikória kávéról is köztudott.

Hogy kövesd a diétát?

A téli zöldségből, a cikóriából sokféle fogás készíthető: krémleves, saláta, köret, sült vagy párolt fogás is lehet belőle. Ha néhány napon keresztül naponta egy-két alkalommal be tudod iktatni az étrendedbe, máris segíthetsz a szervezetednek megszabadulni a felgyülemlett salakanyagoktól, ezzel is javítva az emésztéseden.


A gyors salaktalanító diéta után kövesd továbbra is a kalóriában, zsírban, cukorban és fehér lisztben szegény étrendet, ha pedig rendszeres testmozgás mellett is megakadsz a súlyvesztésben, iktass be még néhány cikóriás napot, hogy rásegíts az emésztésedre. A cikóriát persze a méregtelenítő kúrák között is nyugodtan fogyaszthatod, hiszen vitaminokban gazdag, jellegzetes ízű, egészséges étel.