Rosszul alszol? Ezeket edd és ezeket dobd félre lefekvés előtt

Írta: ,

Sokféle információt lehet olvasni azzal kapcsolatban, hogy mi az egészséges, mit kell enni sportolás előtt vagy után, de egy dologban szinte mindenki egyetért. Ahhoz, hogy igazán jó formában legyél minden nap, a kielégítő minőségű és mennyiségű alvás a legfontosabb. Mivel az alvás minősége nagyban függ attól, hogy napközben mit eszel, ezért mostantól érdemes erre is külön figyelmet fordítanod. Ne aggódj, mi összeszedtük neked, hogy mit érdemes enned lefekvés előtt és mik azok, amiktől inkább tartózkodj!

Esti szupersztárok Kép forrása: carrotandcrumb.com

Az nagyjából köztudott, hogy lefekvés előtt egy-két órával már nem érdemes túlságosan nehéz, zsíros ételeket fogyasztani, azt viszont már nehezebb megmondani, hogy mit érdemes helyette vacsorázni.

A triptofán tartalmú ételek abszolút jolly-jokernek számítanak, hiszen ezek biztosan nyugodt éjszakát eredményeznek majd.

Mi tartalmazza ezt a rejtélyes nevű esszenciális aminosavat? Többek között jó választás a pulyka, a tojás, a bab vagy a lencse.

 

Ha már a triptofán tartalmú ételeknél tartottunk, akkor fontos megemlíteni, hogy nem csak a testsúlyod megőrzése érdekében érdemes teljes kiőrlésű alapanyagokat fogyasztanod, de a triptofán felszívódása miatt is.

A teljes kiőrlésű kenyerek, ropogtatnivalók, a basmati vagy barna rizs, valamint a lassú felszívódású pl.

durum tészták mind jöhetnek akár este is, hiszen ezek fogyasztása mellett a triptofán tartalmú ételek is hatékonyabban felszívódnak a szervezetedben.

Ideje bevásárolni ezekből az alapanyagokból, nem igaz?