Te is állandóan éhesnek érzed magad? Rossz szokásaid befolyásolják az éhségérzeted

Póta Szilvia
Írta: ,

Állandóan éhes vagy? Mindig csak a nassoláson jár az eszed? A stressz, a táplálkozási szokásaid, és egyéb életmódbeli tényezők lehetnek a hibásak. Ismerd meg a leggyakoribb okokat, hogy elkerülhesd az állandó éhségérzettel járó elhízást, illetve lelki problémákat!

Túl sok keményítőtartalmú szénhidrátot eszel Kép forrása: tasteofhome.com

Biztosan te is észrevetted már, hogy miután kibontunk egy zacskó fánkot, esetleg süteményt, gyakran nagyon nehéz megállni, hogy az ember ne falja fel egy ültő helyében az édességet az utolsó morzsáig.

A különböző keményítőtartalmú szénhidrátok, a fehér lisztből készült ételek, sütemények, illetve kekszek gyorsan megemelik a vércukorszintet, amely aztán később hirtelen visszazuhan.

A vércukorszint ingadozásnak köszönhetően csak még inkább kívánod majd a cukros süteményeket, és egy idő után ördögi körben találod magad.

Lehetőleg válassz olyan komplex szénhidrátokat, melyek sok rostot tartalmaznak. Többek között az alma, a chia mag, és a pisztácia kiváló egészséges alternatíva lehet.

Nem alszol eleget Kép forrása: confesionesdeunaboda.com

Ha nem alszol eleget és kialvatlanul ébredsz reggel, az éjszaka folyamán a két étvágy szabályozásában nagy szerepet játszó hormon szövetkezik ellened.

Az alváshiány következtében az étvágyhoz kapcsolódó ghrelin nevű hormon szintje ingadozni, a teltségérzetést felelős leptin nevű hormon szintje pedig csökkeni kezd.

A folyamat súlyos fáradtsághoz, kimerültséghez vezethet. Ennek hatására a szervezet elkezd energia után sóvárogni, ezért kívánjuk jobban a cukros szénhidrátokat, akkor is, amikor valójában nem vagyunk éhesek.

Ahhoz, hogy ezt elkerüld, legalább 7-8 óra alvásra van szüksége a szervezetednek, így ugyanis helyreállhat az energiaszinted és a hormonok egyensúlya.