Így rendelj a kávézóban, ha nem szeretnél felesleges cukrot inni

Nagy Niki
Írta: ,
Így rendelj a kávézóban, ha nem szeretnél felesleges cukrot inni

Kép forrása: unsplash

Igazi brutális csapda, ha az ember elmenne a barátaival, és közben jól és egészségesen is akar enni – annyi a cukros, zsíros választék, hogy nagyon nehéz kihámozni, mi is az, ami tulajdonképpen jót tesz az ember szervezetének. A kávézás pontosan ilyen aknamező, hiszen ha hiszed, ha nem, még az olyan italokba is cukros alap kerül, amiről nem is gondolnád, hogy hizlalhatnak. Ha szeretnél egészséges és fitt maradni kávézgatás közben is, az alábbiakat rendeld a kávézóban!

Felejtsd el a divatkávékat!

Lehet, hogy nem ezt akarod hallani, de a sütőtökös lattédban 380 kalória és 50 gramm cukor van – ez brutálisan sok, tekintve, hogy a brit egészségügy például 11 év felett mindössze 30 gramm cukrot ajánl egy napra az embernek. A legdivatosabb ízekkel mindig ez a helyzet, rendszerint olyan szirupokat tesznek beléjük, amik ízesített cukrok, és semmi hasznosuló tápanyagtartalmuk nincs.

Persze, ha bűnöznél, egész nyugodtan igyál meg egy ilyet a barátnőkkel, de ha maradnál az egészségesnél, akkor nincs az a növényi ital tej helyett, vagy nem kért tejszínhab, ami diétássá tenné a legdivatosabb kávéízeket.

Vegyél frissen őröltet!

Ha már kávézásra adod a fejed, érdemes tudnod, hogy a frissen őrölt kávé a legegészségesebb olyan szempontból, hogy abban vannak a legnagyobb arányban úgynevezett polifenolok, amelyek az antioxidánsok közé sorolhatók, és hosszú távon segíthetnek az ideális, egészséges súlyod megtartásában.

Ha nem olyan kávézóba jársz, ahol frissen őrölik a kávét, kérdezd meg, hogy mennyit kell várni az újabb adag őrölésére, és utána igyál csak, így sokkal egészségesebb lesz a fekete leves, mint egyébként.

Szoktasd át magad!

Az igazi kávéimádó egyértelműen espressót iszik, de nem kell csüggedned akkor sem, ha te inkább a színes-szagos kávécsodákért vagy oda. Van innen is kiút, olyan, ami nem keserű, vízízű, rossz kávékkal van kikövezve, csak annyit kell tenned, hogy fokozatosan szoktatod át magad a kávénak nem nevezhető, arra csak messziről hasonlító, cukros-tejes löttyökről az igazi minőségi kávéra.

Először csak kevesebb ízt, kevesebb cukrot, kevesebb tejet kérj bele, majd fokozatosan csökkentsd mindegyik adagját, amíg végül el nem jutsz odáig, hogy a kávé ízét is érzed. Azt mondják, hogy a legjobb kávékhoz vétek cukrot rakni, és hidd el, ha jó helyre jársz, és rászoktatod az ízlelőbimbóidat, ez tényleg így is van.

Figyelj a tejre is!

Főleg, ha tudod, hogy tejszínt is raknak a kávédhoz, ebben ugyanis rengeteg rejtett cukor lehet. Az a legjobb, ha sovány tejjel, növényi változattal, vagy egyszerűen tej nélkül fogyasztod a napi feketédet. Gyakran ilyen apróságokon bukik el egy szigorúbb diéta – arról nem is beszélve, hogy a hagyományos tejben is van tejcukor, de ez már tényleg csak akkor számít, ha nagyon komolyan veszed a fogyókúrádat.

Keresd a cukormenteset!

Ma már a legtöbb alapízből mindegyik nagy kávézólánc árul cukormentes szirupot is – nem ez lesz életed legegészségesebb kávézása, de kétségkívül kevesebb cukrot viszel majd be vele, mintha benyomnál egy óriási adag sütőtökös lattét. Ezzel úgy élvezheted a cukorszirup ízét, hogy mellé szabotálnád a diétádat. A karamellás és a mogyorós változatra mindig érdemes rákérdezni, de van, ahol az ilyen szirupoknak is egész tárházát lehet kapni.

Fókuszban

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni

Az 5 legfinomabb tejes kávé recept, amiért minden nő odavan

Megéri hibrid autóval járni (?)

Egészség és életmód

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni