Rémálom kaják: Ezeket az ételeket sose fogyaszd lefekvés előtt

Írta: ,

Azt már régóta tudjuk, hogy a „ne egyél este hat után” szabály elég nagy kamu – a szervezetednek teljesen mindegy, mikor viszed be azt a kalóriamennyiséget, amit beterveztél: este ugyanúgy megemészti, mint kora reggel. Ennek ellenére bőven vannak olyan ételek, amiket lefekvés előttre nem ajánlunk, mert nem tudsz majd tőlük nyugodtan aludni – ezek közül szemezgettünk néhányat!

Zsíros ételek Kép forrása: k945.com

Ha diétázol, ha nem, a zsíros ételek fogyasztását erősen ajánlott kerülni lefekvés előtt egy-két órával. Az hagyján, hogy egyébként sem tesznek jót a derékbőségednek, de az igazság az, hogy az alvásminőséget sem javítják túlságosan.

A gyorskaják, magvak vagy nagyon sajtos ételek elnehezítik a hasadat, túlpörgetik az emésztésedet, aminek a következménye az lesz, hogy többször felébredsz az éjszaka folyamán – vagy legalábbis úgy ébredsz majd, mintha még álmosabb lennél, mint mikor lefeküdtél. A zsíros kajáktól a reggeled sem lesz békésebb, hiszen sokan hasfájással ébrednek, ha ilyen nehéz ételeket esznek lefekvés előtt.

Cukros ételek Kép forrása: mybakingaddiction.com

Valószínűleg ez sem lep meg annyira, de a cukros, magas szénhidráttartalmú ételek és italok sem bizonyulnak a legjobb választásnak, ha esti nasiról van szó. Ha akár egy szelet csokitortát is elmajszolsz, a szervezeted azonnali energiához jut, és gyorsan fel is használja – ez pedig azt jelenti, hogy egy darabig pörögni fogsz.

Aztán gyorsan leesik a vércukorszinted, és olyan farkaséhség tör rád, amitől megint a hűtő felé csábulsz – látod már, hova vezet ez az ördögi kör? A legegyszerűbb az, ha ilyenkor megvonod magadtól a túlcukrozott  ételeket, így nem érzed majd úgy fél óra múlva, hogy fel tudnád falni azt az egész tortát is.