Rémálom kaják: Ezeket az ételeket sose fogyaszd lefekvés előtt

Írta: ,

Azt már régóta tudjuk, hogy a „ne egyél este hat után” szabály elég nagy kamu – a szervezetednek teljesen mindegy, mikor viszed be azt a kalóriamennyiséget, amit beterveztél: este ugyanúgy megemészti, mint kora reggel. Ennek ellenére bőven vannak olyan ételek, amiket lefekvés előttre nem ajánlunk, mert nem tudsz majd tőlük nyugodtan aludni – ezek közül szemezgettünk néhányat!

Zsíros ételek Kép forrása: k945.com

1/5 Zsíros ételek

Ha diétázol, ha nem, a zsíros ételek fogyasztását erősen ajánlott kerülni lefekvés előtt egy-két órával. Az hagyján, hogy egyébként sem tesznek jót a derékbőségednek, de az igazság az, hogy az alvásminőséget sem javítják túlságosan.

A gyorskaják, magvak vagy nagyon sajtos ételek elnehezítik a hasadat, túlpörgetik az emésztésedet, aminek a következménye az lesz, hogy többször felébredsz az éjszaka folyamán – vagy legalábbis úgy ébredsz majd, mintha még álmosabb lennél, mint mikor lefeküdtél. A zsíros kajáktól a reggeled sem lesz békésebb, hiszen sokan hasfájással ébrednek, ha ilyen nehéz ételeket esznek lefekvés előtt.

Cukros ételek Kép forrása: mybakingaddiction.com

2/5 Cukros ételek

Valószínűleg ez sem lep meg annyira, de a cukros, magas szénhidráttartalmú ételek és italok sem bizonyulnak a legjobb választásnak, ha esti nasiról van szó. Ha akár egy szelet csokitortát is elmajszolsz, a szervezeted azonnali energiához jut, és gyorsan fel is használja – ez pedig azt jelenti, hogy egy darabig pörögni fogsz.

Aztán gyorsan leesik a vércukorszinted, és olyan farkaséhség tör rád, amitől megint a hűtő felé csábulsz – látod már, hova vezet ez az ördögi kör? A legegyszerűbb az, ha ilyenkor megvonod magadtól a túlcukrozott  ételeket, így nem érzed majd úgy fél óra múlva, hogy fel tudnád falni azt az egész tortát is.

Vörös húsok Kép forrása: alex-closet.com

3/5 Vörös húsok

A zsíros ételekhez hasonlóan a vörös húsokkal is az a baj, hogy egész este a gyomrodban tárolódnak, és a folyamatos erőteljes emésztés miatt nehezebben alszol majd el, mintha nem ettél volna ilyesmit.

Sajnos nagyobb mennyiségben a csirke- és pulykahús is ezt teszi veled, szóval egyszerűbb, ha sovány fehérjeforrást keresel, amiből szintén nem eszel sokat, nehogy megint túlemészd magad, és egy perc nyugodt alvásod se legyen.

Fűszeres ételek Kép forrása: pinchofyum.com

4/5 Fűszeres ételek

Mi magyarok nagyon szeretünk mindent túlfűszerezni, ez viszont néha inkább hátrányunkra válik, mint előnyünkre. Lefekvés előtt a fűszeres ételek kifejezetten rosszat tesznek, hiszen felzaklatják a gyomrodat – sőt, a csípős ételek akár az érzékszerveidet is felélénkíthetik, aminek következtében nehezebb lesz elaludnod.

Így tehát kerüld a túlfűszerezett, leginkább csípősre elkészített ételeket, ha nem szeretnéd, hogy a hasad egész este kutyorogjon, te pedig éberen virrassz mellette, amíg abbahagyja!

Sok folyadék Kép forrása: maroelamedia.co.za

5/5 Sok folyadék

Reméljük, nem kell hangoztatnunk, mennyire fontos a folyadékpótlás – csak nem lefekvés előtt fél órával! Ha túl sokat iszol, folyton a WC-re kell majd rohangálnod, ami egyáltalán nem segít az elalvásban sem.

Kifejezetten kerüld ilyenkor a zöld teát is, ugyanis koffeintartalma mellett vízhajtó hatással is rendelkezik, úgyhogy alvás előtt egyáltalán nem érdemes kísérletezgetni vele.

Ha szomjas vagy, igyál vizet – de abból is csak mértékkel!