5 rejtett kalóriacsapda, amiért nem mennek le a kilók

Nagy Niki
Írta: ,
5 rejtett kalóriacsapda, amiért nem mennek le a kilók

Kép forrása: unsplash

Könnyen lehet, hogy már hónapok óta figyelsz arra, mi kerül a tányérra, és még így sem csúsznak le azok a bizonyos kilók – ha ez igaz rád is, akkor lehet, hogy beleestél valamelyik gyakori kalóriacsapdába. Az egészséges étkezés ugyanis nemcsak az alapanyagokról, hanem a mennyiségről és a minőségről is szól – így kerüld el a felesleges, rejtett kalóriákat a mindennapokban.

Figyelj az olajhasználatra!

Annak ellenére, hogy a kókuszolajat egészségesnek tartják, és az olíva olaj is jót tesz neked, nagy mennyiségben azért mégsem olyan diétabarát egyik sem. Ha egészséges ételeket készítesz, de mindegyiket jól megforgatod egy-két kiskanál olajban vagy zsírban, akkor máris megemelheted a kalóriaszámot 2-300 kalóriával, ami már nem kevés (gondolj bele: egy tábla csoki 500 kalória!).

Persze ez sokkal jobb tápanyagforrás, mint a csoki, de akkor sem igazán szerencsés – használj inkább olajspray-t, vagy nagyon figyelj arra, mennyi zsiradékot használsz a főzéshez!

Figyelj az adagokra!

Hiába eszel egészségesen, ha sokat eszel – persze mindenkinek érdemes kiszámolnia, mennyi az ajánlott kalóriabevitele egy napra, mert túl alacsonyra sem szabad belőni, de ha minden nap óriási tányérokat eszel a csirkerizsből, azzal nem segítesz az alakodon.

Ezért érdemes az elején még méregetni az adagokat grammonként, ami aztán később már szemmértékre is menni fog. A különbség 4-500 kalória is lehet, ha nem figyelsz – és még csak nem is kell egészségtelen ételeket enned hozzá, hogy összejöjjön!

Az az ártatlan salátaöntet

Ha étteremben salátát rendelsz, vagy otthon azt hiszed, hogy rászórhatod az előre megvásárolt önteteket az összedobott salira, akkor nagyot tévedsz – ezek ugyanis tipikus kalóriacsapdák, általában lehet bennük annyi energia, mint amennyi az egész salátában egyébként, sőt.

A legjobb az, ha megkérdezed az étteremben, melyik a legsoványabb öntetük, otthon pedig elkészíted magadnak – felesleges ilyen plusz kalóriákat bevinni, amikor ezért cserében már egy pohár bor is lecsúszhat, nem?

Ne nassolj főzés közben!

A kóstolgatás a fogyás egyik legnagyobb ellensége – persze, ha főzöl, akkor muszáj megkóstolnod, hogy milyen az étel, amit kiadsz a kezeid közül, de érdemes odafigyelni arra, hogy ne edd meg a fél adagot, miközben csinálod. Ha éppen előre főzöd a hétköznapi adagokat, akkor ne egyél a napi étrended fölött még a megfőzött ételből is, bármennyire gusztusos, és arra is figyelj oda, hogy az alapanyagokból ne dézsmálj túl sokat!

Túl sok köretet eszel

Hiába egészséges a köreted, ha a tányérod nagy részét az foglalja el, nem a sovány fehérje, vagy a zöldségek mellé – ebbe a hibába pedig még könnyebb beleesni akkor, ha egyébként olyan köretet csinálsz, amit nagyon szeretsz. Jó dolog az édesburgonya, és tényleg tele van vitaminnal és ásványi anyaggal, de annyi kalória van benne, mint a sima krumpliban, ezért nem érdemes elárasztani vele a tányérodat.

Figyelj oda, hogy mindig elegendő zöldséget egyél az étel mellé, így egyrészt nem is lesz helye a túl sok köretnek, másrészt garantált, hogy nem maradsz éhen se anélkül, hogy megennél két kiló rizst a sovány, grillezett haladhoz, amit olyan nagy igyekezettel készítettél alakbarátra.

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba