Ez az 5 dolog történik a testeddel, ha kihagyod a reggelit

Írta: ,

Egyesek egyszerűen csak nem éhesek, másoknak pedig nincs idejük rá - ezek a leggyakoribb indokok arra, miért nem reggelizünk minden nap. Azonban meglepődnél, ha tudnád, a statisztikák szerint milyen következményei lehetnek annak, ha kihagyod a nap legfontosabb étkezését!

1/5 A szíved egészségére negatívan hat

Vannak, akik azt gondolják, egy kihagyott étkezés segít a fogyásban, ezért inkább nem reggeliznek. Pedig a diétázás szempontjából elengedhetetlen a bőséges reggeli, de mindemellett az egészséged miatt is fontos lenne sort keríteni rá!

A Harvard Egyetem kutatói megvizsgálták, a szívedre hogyan hat az, ha nem reggelizel, és meglepő arányokat találtak. Az eredmények szerint ugyanis azok, akik huzamosabb ideig kihagyják a reggelit, 27 százalékkal nagyobb eséllyel szenvednek szívrohamot vagy egyéb szívet érintő betegségeket.

Erről valószínűleg az tehet, hogy a tested kénytelen energiabevitel nélkül dolgozni, ami megviseli a szervezetedet és a belső szerveidet is. A hormonjaid változni kezdenek, hogy segítsenek szinten tartani a vércukorszinted, amely növeli a szívbetegségek arányát.

2/5 A cukorbetegség kialakulásához vezet

Azáltal, hogy nem eszel ébredés után semmit, a cukorbetegségre is megnövekszik az esélyed.

Ugyancsak egy Harvard Egyetemi kutatás bizonyította be, hogy azoknál a nőknél, akik állandóan elhagyják a reggelit, 20 százalékkal növekedett a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélye.

Ilyenkor ugyanis csökken a glüköztoleranciájuk, amely jelentősen összefügg a diabétesz megjelenésével.

Amikor ugyanis nem eszel, rendellenes irányba ugrál fel-alá a vércukorszinted, ha pedig ez hosszú ideig tart, elkezdhet kialakulni az inzulinrezisztencia is nálad.

3/5 Lelassul az anyagcseréd

Mindenkinek az a célja, hogy felgyorsítsa az anyagcseréjét, hiszen ez segít a súlyod megtartásában, a fogyásban, és az egészséges életvitel kialakításában is.

Azonban ha kihagyod a reggelit, azzal épp az ellenkező hatást éred el.

A tested ugyanis lelassítja az anyagcserefolyamatokat, mert kompenzálni próbál a kalóriamegvonással szemben.

Azáltal, hogy hosszú időn át éhes vagy, a tested kalóriát sem fog égetni, csak sokkal lassabban, így a fogyás szempontjából sem jó ötlet épp a reggelin spórolni.

4/5 Kevesebb energiád lesz

Érezted már azt, hogy totál kimerült vagy, és semmihez sincs erőd, holott alig két órája keltél fel?

Erről is az tehet, hogy nem kerítettél sort a reggelire!

A Wisconsini Egyetem felmérései szerint a reggelid adja ugyanis a napi energiabeviteled 25 százalékát, ezért nagyon fontos, hogy rostokban és fehérjékben gazdag ételeket fogyassz a nap első szakaszában.

Ha ez kimarad, azon kaphatod magad, hogy nincs erőd elmenni edzeni, sőt, legszívesebben csak feküdnél, mert olyannyira erőtlen vagy.

5/5 Rossz lesz a leheleted

Azt hinnéd, ha nem eszel, nincs, ami elrontsa a lehelleted a fogmosást követően, de valójában ez egyáltalán nem igaz.

Amikor ugyanis étkezel, az élelmiszerekkel stimulálod a nyáltermelést, és a nyelvedről fokozatosan tünteted el a baktériumokat.

Azonban ha nem eszel, ezek ott maradnak a szádban, és rövidesen nagyon kellemetlenné teszik a lehelletedet, amit egy mentolos cukorka biztosan nem fog megoldani!