Rápörögnél az edzésre? Ezeket edd, mielőtt mozogni indulsz!

Írta: ,

Azt már biztosan tudod, hogy napközben folyamatosan energiával kell ellátnod a testedet, különben fáradt és levert leszel – egy kandalló tüze sem ég anélkül, hogy tisztes időközönként ne tennél rá tűzifát. Legalább ilyen fontos azonban az, hogy nagyobb igénybevétel előtt ezt az energiamennyiséget megnöveld kicsit, hogy jókedvűen le tudd futni a kitűzött távot, vagy ne legyen gond a nagyobb súlyzókért nyúlni a teremben. Ez persze (sajnos) nem azt jelenti, hogy edzés előtt fel kell falnod a hűtőd tartalmát, sokkal inkább azt, hogy egy-egy könnyű ételtől ezerszer könnyebben megy majd a dolog! Adunk néhány tippet, mit majszolgass edzés előtt 15-30 perccel, hogy a maximumot hozhasd ki magadból.

Milyen ételeket egyél?

Edzés előtt szénhidrátra van szükséged, hogy a szervezetednek legyen miből nyerni az energiát a mozgáshoz.

Egy ideális világban ez legalább három csokiszeletet jelentene, a valóságban viszont továbbra is olyan szénhidrátokról van szó, amelyek lassan bomlanak le a szervezetedben, így fokozatosan pörgetnek fel, és nem csak az első tíz percben érzed úgy, mintha érnének is valamit.

Az sem árt, ha egy kis fehérje is van az ételben, a zsírokat viszont szigorúan kerülnöd kell edzés előtt, ugyanis eltelítenek, lelassítanak és álmosítanak – talán ez az egyetlen alkalom, amikor a szupergyümölcs avokádót még mi sem ajánljuk!

A gyümölcsben gyümölcscukor van, ami hamar megdobja az energiaszintedet, viszont rosttartalma miatt lassabban építi be a testedbe.

Az adu ász gyümölcs ilyenkor a banán, ebből akár kettőt is benyomhatsz, ha igazán kemény edzés áll előtted.

Ezen kívül igazából bármilyen gyümölcsöt előszeretettel ajánlunk (az előbb említett avokádótól eltekintve), a legjobbak azok, amelyeknek kicsit magasabb a cukortartalmuk.

Ha hajlamos vagy a gyomorsavra, ilyenkor citrusféléket óvatosan fogyassz, nehogy a tíz kilométer felénél kezdje el marni a hasfaladat az a fránya narancs.