A legfinomabb protein shake házilag - így ne költs tízezreket porokra!

Írta: ,

Sportolók, fogyózók, gyúrósok, egészségtudatosak és újdonságokra szomjazó diétázók - ők a fehérjeporokat gyártó óriáscégek fő célközönsége. Az elmúlt években egyre komolyabban gyűrűztek be a különböző shakek alapjaként szolgáló porok a boltok polcaira, de ha józan ésszel belegondolunk, hogy mennyi fehérjére is van szükségünk nap mint nap, valószínűleg egy kicsit elriasztó lesz megnézni egy ilyen fehérjés doboz hátoldalán a tápanyagtáblázatot, arról nem is beszélve, hogy a nyert fehérje mellett mennyi cukor, tartósítószer, mesterséges színezék és aroma érkezik egy csomagban...

Ha fogyás, erősödés, komolyabb fehérjebevitel vagy csak kísérletezgetés a célod, hosszútávon is sokkal jobban jársz, ha házilag állítod össze az edzés utáni shakedet – mondj nemet a mesterséges alapanyagokra és kutyulj inkább otthon, a konyhádban egy olyan italt, amiben biztosan megbízhatsz és még mű íze sincs!

Miért pont fehérje?

Ahhoz, hogy az edzés során mikroszakadásoknak kitett izmaidat helyreállítsd és támogasd a növekedésüket, fehérjére van szükséged, ráadásul, ha lehet, közvetlenül edzés után. Általánosságban véve egy kiegyensúlyozott étrend megfelelő mennyiséget biztosít, de ha többet sportolsz, aktívabb életmódot folytatsz vagy hirtelen stressznek tetted ki a szervezeted, könnyen lehet, hogy megnövekedik a napi fehérjeigényed (ami általában 0.8 gramm/testsúlykilogramm, így egy 60 kilós nő esetében a szükséglet 48-50 gramm körül mozog egy nap). Ami viszont még fontosabb a mennyiségnél, az az időzítés.

Kezdd a napodat egy fehérjedús reggelivel (tojásrántotta sajttal, zöldségekkel), és a vacsorád is tartalmazzon elég proteint (csirke brokkolival, spenótos hal barnarizzsel, főtt tojás édesburgonyával)! Egy kis torna vagy egy könnyű kocogás önmagában még nem kívánja azt, hogy literszámra told magadba a fehérjeshakeket, de azért érdemes megtámogatnod a szervezeted sport után - ezzel a recepttel könnyű lesz!

Fehérjeturmix házilag, porok nélkül

A recept nagyon egyszerű, finom és egészséges, ráadásul közel sem kerül annyiba, mint a drága táplálékkiegészítők – idd ezt minden edzés után és hozd ki a legtöbbet magadból, a diétádból és az egészségedből!

Hozzávalók

  • Egy hámozott banán,
  • 150 gramm natúr joghurt (növényi, cukrozatlan joghurtot is használhatsz),
  • 100 ml cukrozatlan mandulatej,
  • 1 evőkanál cukrozatlan mogyoróvaj,
  • 1 evőkanál chia-mag (vagy útifű-maghéj),
  • ½ evőkanál fahéj (ízlés szerint).

Egész egyszerűen turmixold össze a hozzávalókat és élvezd a shake telítő hatását mindenféle mű íz és egészségkárosító hatás nélkül. Ha még édesebb ízélményre vágysz, csak keverj a shake-hez egy-két kanálnyi eritritet vagy steviát! Bátran váltogasd a gyümölcsöket is benne, de a banán maradjon - imádod az epres-áfonyás shaket? Akkor turmixolj egy kis fagyasztott bogyós gyümölcsöt is hozzá, így még színesebb és hűsítőbb lesz az ital. Ha több specialitásra vágysz, a goji-bogyó is jó választás: amellett, hogy nagyon finom, immunerősítő is, szuper antioxidáns, A-vitamintartalmának köszönhetően látásjavító hatású, szebbé varázsolja a bőrödet, javítja az alvásod, és küzd a magas vérnyomás ellen is!

Mindig törekedj a kiegyensúlyozott étrendre és arra is figyelj oda, hogy edzés előtt 2-3 órával egy komplex szénhidrátokban, fehérjékben, rostokban és jó zsírokban gazdag fogást válassz, hogy még könnyebben menjen az edzés! Tapasztald ki, hogy melyik napszakban esik jól a mozgás: kora reggeli futó, vagy inkább esti, levezető tornázó vagy? Akármelyiket is választod, próbáld magad ahhoz tartani és rendszerességet vinni a mindennapjaidba – heti 4-5 edzés, és pár héten belül kicsattansz majd!

Kép forrása: NatashaBreen/Depositphotos.com