Paleolit étrend – Tények és tévhitek

Írta: ,

Az evolúciós szempontú paleolit étrend körül sok vélemény és tévhit kering. Van, aki egészségügyi problémákból épült fel a segítségével, és vannak, akik az életmódváltással kacsintgatva még csak ismerkednek a speciális étrend előnyeivel. De mit is érdemes tudni róla?

A paleolit étrend egy modernkori étkezési forma, mely a vadászó, gyűjtögető ősember táplálkozásán alapuló étrendet képviseli.

Kiiktatja azokat az ételeket, melyek ezt a korszakot követően, a mezőgazdaság megjelenésével váltak alapvető élelmiszerré.

Az étrend képviselői szerint az emberi szervezet nem tudott alkalmazkodni az újfajta alapanyagokhoz, és szépen lassan kialakultak a táplálkozásból eredő népbetegségek.

Maradnak a valódi ételek, amiket az ősemberek is megtaláltak a természetben: fehérjében gazdag és fűvel táplált állatok húsa, halak, tenger gyümölcsei, zöldségek (hüvelyesek kivételével), gyümölcsök, sőt megengedett a tojás, a zsír és néhány sajtféle is.

Fontos tudni azt is, hogy a tejben van a legtöbb tejcukor, míg a tejtermékekben kevesebb. Dr.

Pálfi Erzsébet dietetikus kutatást végzett a tejmentes étrendről, melyből kiderült, hogy 100 gramm túró 3 gramm laktózt tartalmaz, a savanyított termékek (joghurt, tejföl) ennél kevesebbet, míg a kefírben szinte alig van tejcukor. A friss sajtokban (pl. gomolya és krémsajtok) minimális laktóz van, az érleltekben (pl. füstölt, trappista, camembert) pedig egyáltalán nincs. Ezeket a paleolit étrendben is bátran fogyaszthatod.