15 összetett szénhidrátfajta, amikből bátran ehetsz még többet

Írta: ,

Amikor diétára és fogyózásra kerül a sor, büszke nőként igencsak hajlamosak vagyunk túlzásokba esni és teljesen megvonni magunktól minden olyan ételt, ami igazán örömet tud okozni - aztán jön a jól ismert szenvedés, a sóvárgások, az ideig-óráig tartó kemény akaraterő és végül az elkerülhetetlen gyorskaja-maraton... Mi lenne, ha ezt a körforgást végre teljesen megszakítanád azzal, hogy egy fenntartható életmódot alakítasz ki, olyan szénhidrátok bevitelével, amik jót is tesznek veled, sőt elmulasztják a sóvárgásaidat?

Most figyelj: 15 olyan szénhidrátfajtát mutatunk, amikből bátran ehetsz még többet! Jó, azért ezeket se este 10 után, pörköltesfazéknyi mennyiségekben majszold, de azért egészséges adagokban csupa jót fognak tenni neked és az új, megváltozott életmódodnak is - helyettesítsd velük a fehérlisztes recepteket, készíts belőlük köreteket, desszerteket és italokat, a fogyasztásuk mellé pedig növeld a napi elfogyasztott vízmennyiségedet és élvezd a végleges és nagyon is finom fogyást!

A zöldségek közül a brokkoli az egyik legszuperebb, amit a diétáddal és a bélrendszereddel (t)ehetsz: a rosttartalma az eget verdesi, rengeteg elkészítési formája létezik és még isteni is - próbáld ki püréként, húsok mellé!

Nyugodtan edd tele magad bármikor brokkolival, ugyanis a szénhidrátértéke mindössze 4 gramm a 100-ból...

Mostantól ő a legjobb barátunk, ugye?

Quinoa Kép forrása: zi3000/Depositphotos

Ez a dél-amerikai gabonaféle nemcsak gyorsan elkészíthető, de fenséges is: fehérjékben és rostokban gazdag, vitamindús és még egy halom vas is van benne...

Köretnek, kásának, főételnek és desszertnek sem utolsó, ráadásul 100 gramm főtt quinoa mindössze 18 gramm szénhidrátot tartalmaz!