Ősszel se legyen vitaminhiányod! – A legjobb őszies salátavariációk

Írta: ,

Ahogy elhagytuk a nyarat, és egyre jobban közeledünk a hidegebb évszakok felé, szervezetünk is úgy vágyik más ételekre a nyárias, lédús zöldségek és levelek helyett. Hogy az ősszel se legyen vitaminhiányod, egy-egy nagy adag salátát ilyenkor is érdemes beiktatnod a táplálkozásodba. Mutatunk neked néhány szuper, őszies receptet, ha valami különlegességre vágynál!

Almás saláta juharszirupos öntettel Kép forrása: houseofyumm.com

Ha szereted a savanykásabb ízű almákat, ez a recept neked szól!

Ehhez a fantasztikus ízű salátához szükséged lesz 2 csésze bébispenótra, ¼ csésze aszalt vörösáfonyára, ¼ csésze pirított pekándióra, 1 vékonyan felszeletelt granny smith almára, 1 evőkanál feta sajtra és 10 dkg kockázott, pirított bacon-re személyenként.

Az összes hozzávalót keverd össze egy nagy tálban, majd készítsd el az öntetet 2 evőkanál olíva olajból, 1 evőkanál almaecetből, 1 evőkanál juharszirupból, 1,5 evőkanál mustárból és egy-egy csipet sóból és borsból.

A dressinget rázd össze egy befőttes üvegben, majd öntsd vele nyakon a salátát és már tálalhatod is!

Fügés saláta szőlőöntettel Kép forrása: quitegoodfood.co.nz

Négy főre készítheted el ezt a salátát 10 dkg bébirukkolából, 1 vékonyan felkarikázott lilahagymából, 8 szeletekre vágott fügéből, egy fürt nagy szemű szőlőből – a szemeket vágd félbe – és fél csésze dióból.

Az alapanyagokat keverd össze, majd szórd meg a tetejét 12,5 dkg általad választott sajtból.

A dressinghez fél csésze 100%-os szőlőlevet, 2 evőkanál olíva olajat, ¼ teáskanál sót, ½ teáskanál borsot és 1-2 evőkanál vörösbort rázz össze egy befőttes üvegben, majd tálalás előtt öntsd a salátára.