Olajos magvak – A tested jelzi, neked melyikre van igazán szükséged

Szabó Erzsébet
Írta: , Frissítve:
Olajos magvak – A tested jelzi, neked melyikre van igazán szükséged

Ha valaha is próbálkoztál az életmódváltással, akkor biztos te is hallottad jó tanácsként, hogy „ha nassolnivalóra vágysz, válaszd az olajos magvakat”. Ez az életmód-tipp kétségtelenül megállja a helyét, de azt is tudod, miért olyan hasznosak ezek a ropogtatnivalók az egészséged szempontjából?

Napraforgómag

A jól ismert és közkedvelt napraforgómag szerencsére jóval pénztárcabarátabb nassolnivaló, úgyhogy ezt a finomságot akkor is ropogtathatod, ha spórolni szeretnél. Persze ismét a sózatlan változat mellett kell voksolnod, de a szotyolát utólag is ízesítheted!

És hogy miért érdemes fogyasztanod? Sokan nem tudják, de a magok folsavtartalma kifejezetten magas, így többek között a kismamák számára is nagyon ajánlott a fogyasztásuk. A napraforgómag emellett segít karbantartani az emésztést, miközben enyhe vízhajtó hatással bír. Sok benne az antioxidáns, a telítetlen a zsírsav, a B- és E-vitamin, valamint a mangán, a szelén és a vas.

Kesudió Kép forrása: fedandfit.com

A kesudió nem tartozik a legolcsóbb alapanyagaink közé – ahogy általában az olajos magvak sem – de vásárlásnál mindig azt vedd figyelembe, hogy ezekből a finomságokból egyszerre csak egészen keveset ajánlatos fogyasztanod.

Ráadásul azért is érdemes időnként kesudiót enned, mert nagy mértékben hozzájárul a szívproblémák megelőzéséhez, miközben csökkenti a vérnyomást, illetve gazdag cinkben, jódban, magnéziumban, szelénben, folsavban, vasban, és persze a már jól ismert, de szinte állandó pótlásra szoruló B-vitaminokban.

Hozzájárul a nyugodt alváshoz, a szépség megőrzéséhez, az étvágycsökkentéshez, de még az immunrendszer erősítéséhez is.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!