Olajos magvak – Nézd meg, neked melyikre van szükséged!

Írta: ,

Ha valaha is próbálkoztál az életmódváltással, akkor biztos te is hallottad jó tanácsként, hogy „ha nassolnivalóra vágysz, válaszd az olajos magvakat”. Ez az életmód-tipp kétségtelenül megállja a helyét, de azt is tudod, miért olyan hasznosak ezek a ropogtatnivalók az egészséged szempontjából?

Mandula Kép forrása: lecremedelacrumb.com

A mandula minden formában hihetetlenül egészséges nassolnivaló, hiszen rengeteg magnéziumot, káliumot és kálciumot tartalmaz, így többek között a csontok egészségéhez és a harmonikusabb közérzet kialakításához is hozzájárul, illetve B- és E-vitaminokban is gazdag.

Ráadásul sok benne a fehérje és a rost is, így nem csupán az emésztésednek tesz jót, de húspótlónak is megfelel!

Segítségével gyorsan jól lakhatsz, a belőle őrölt lisztet pedig rengeteg reform receptben felhasználhatod. Azt pedig ugye mondanunk sem kell, hogy a telítetlen zsírsavtartalma miatt is érdemes az étrendedbe emelned? 

Mogyoró

A mogyoró az egyik legközkedveltebb sós nassolnivaló, fontos azonban kiemelni, hogy ezúttal nem a pörkölt és sós földimogyoróról van szó. A mogyoró az egyik legmagasabb zsírtartalommal rendelkező magunk, ám ezek a zsírok fontosak, jelentős egészségmegőrző szereppel bírnak.

Meg kell jegyeznünk azt is, hogy magas kalóriatartalma ellenére a mogyorót kifejezetten javasolják a diétázók számára, ugyanis rosttartalma számottevő, és a zsíranyagcserét is felpörgeti.

Káliumtartalmának köszönhetően tisztítja a vért, a benne található réz pedig a vérképzés során tölt be létfontosságú szerepet. Vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt is bátran fogyaszthatod!