Olajos magvak – Nézd meg, neked melyikre van szükséged!

Írta: ,

Ha valaha is próbálkoztál az életmódváltással, akkor biztos te is hallottad jó tanácsként, hogy „ha nassolnivalóra vágysz, válaszd az olajos magvakat”. Ez az életmód-tipp kétségtelenül megállja a helyét, de azt is tudod, miért olyan hasznosak ezek a ropogtatnivalók az egészséged szempontjából?

Mandula Kép forrása: lecremedelacrumb.com

1/5 Mandula

A mandula minden formában hihetetlenül egészséges nassolnivaló, hiszen rengeteg magnéziumot, káliumot és kálciumot tartalmaz, így többek között a csontok egészségéhez és a harmonikusabb közérzet kialakításához is hozzájárul, illetve B- és E-vitaminokban is gazdag.

Ráadásul sok benne a fehérje és a rost is, így nem csupán az emésztésednek tesz jót, de húspótlónak is megfelel!

Segítségével gyorsan jól lakhatsz, a belőle őrölt lisztet pedig rengeteg reform receptben felhasználhatod. Azt pedig ugye mondanunk sem kell, hogy a telítetlen zsírsavtartalma miatt is érdemes az étrendedbe emelned? 

Mogyoró

2/5 Mogyoró

A mogyoró az egyik legközkedveltebb sós nassolnivaló, fontos azonban kiemelni, hogy ezúttal nem a pörkölt és sós földimogyoróról van szó. A mogyoró az egyik legmagasabb zsírtartalommal rendelkező magunk, ám ezek a zsírok fontosak, jelentős egészségmegőrző szereppel bírnak.

Meg kell jegyeznünk azt is, hogy magas kalóriatartalma ellenére a mogyorót kifejezetten javasolják a diétázók számára, ugyanis rosttartalma számottevő, és a zsíranyagcserét is felpörgeti.

Káliumtartalmának köszönhetően tisztítja a vért, a benne található réz pedig a vérképzés során tölt be létfontosságú szerepet. Vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt is bátran fogyaszthatod!

Dió Kép forrása: cookingwithcurls.com

3/5 Dió

A diót leginkább telítetlen zsírsavtartalma miatt érdemes fogyasztani, de fertőtlenítő, vírusölőgyulladáscsökkentő hatásáról is érdemes tudnod, aminek nagy hasznát veheted a hideg hónapokban.

A belőle készült olaj koncentráltabban járul hozzá az érelmeszesedés megelőzéséhez, a koleszterinszint csökkentéséhez, de természetesen a magok önmagukban fogyasztva is kifejtik pozitív hatásukat.

A dió emellett jelentős mennyiségben tartalmaz fehérjét, de magnéziumban, káliumban és kálciumban is bővelkedik. B- és E-vitamintartalma mellett A- és C-vitaminnal is hozzájárul az egészség megőrzéséhez.

Kesudió Kép forrása: fedandfit.com

4/5 Kesudió

A kesudió nem tartozik a legolcsóbb alapanyagaink közé – ahogy általában az olajos magvak sem – de vásárlásnál mindig azt vedd figyelembe, hogy ezekből a finomságokból egyszerre csak egészen keveset ajánlatos fogyasztanod.

Ráadásul azért is érdemes időnként kesudiót enned, mert nagy mértékben hozzájárul a szívproblémák megelőzéséhez, miközben csökkenti a vérnyomást, illetve gazdag cinkben, jódban, magnéziumban, szelénben, folsavban, vasban, és persze a már jól ismert, de szinte állandó pótlásra szoruló B-vitaminokban.

Hozzájárul a nyugodt alváshoz, a szépség megőrzéséhez, az étvágycsökkentéshez, de még az immunrendszer erősítéséhez is.

Napraforgómag

5/5 Napraforgómag

A jól ismert és közkedvelt napraforgómag szerencsére jóval pénztárcabarátabb nassolnivaló, úgyhogy ezt a finomságot akkor is ropogtathatod, ha spórolni szeretnél. Persze ismét a sózatlan változat mellett kell voksolnod, de a szotyolát utólag is ízesítheted!

És hogy miért érdemes fogyasztanod? Sokan nem tudják, de a magok folsavtartalma kifejezetten magas, így többek között a kismamák számára is nagyon ajánlott a fogyasztásuk. A napraforgómag emellett segít karbantartani az emésztést, miközben enyhe vízhajtó hatással bír. Sok benne az antioxidáns, a telítetlen a zsírsav, a B- és E-vitamin, valamint a mangán, a szelén és a vas.