Olajos magvak: a tested jelzi, neked melyikre van szükséged!

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Olajos magvak: a tested jelzi, neked melyikre van szükséged!

Ha valaha is próbálkoztál az életmódváltással, akkor biztos te is hallottad jó tanácsként, hogy „ha nassolnivalóra vágysz, válaszd az olajos magvakat”. Ez az életmód-tipp kétségtelenül megállja a helyét, de azt is tudod, miért olyan hasznosak ezek a ropogtatnivalók az egészséged szempontjából?

Napraforgómag

A jól ismert és közkedvelt napraforgómag szerencsére jóval pénztárcabarátabb nassolnivaló, úgyhogy ezt a finomságot akkor is ropogtathatod, ha spórolni szeretnél. Persze ismét a sózatlan változat mellett kell voksolnod, de a szotyolát utólag is ízesítheted!

És hogy miért érdemes fogyasztanod? Sokan nem tudják, de a magok folsavtartalma kifejezetten magas, így többek között a kismamák számára is nagyon ajánlott a fogyasztásuk. A napraforgómag emellett segít karbantartani az emésztést, miközben enyhe vízhajtó hatással bír. Sok benne az antioxidáns, a telítetlen a zsírsav, a B- és E-vitamin, valamint a mangán, a szelén és a vas.