Olajos magvak: a tested jelzi, neked melyikre van szükséged!

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Olajos magvak: a tested jelzi, neked melyikre van szükséged!

Ha valaha is próbálkoztál az életmódváltással, akkor biztos te is hallottad jó tanácsként, hogy „ha nassolnivalóra vágysz, válaszd az olajos magvakat”. Ez az életmód-tipp kétségtelenül megállja a helyét, de azt is tudod, miért olyan hasznosak ezek a ropogtatnivalók az egészséged szempontjából?

Dió Kép forrása: cookingwithcurls.com

A diót leginkább telítetlen zsírsavtartalma miatt érdemes fogyasztani, de fertőtlenítő, vírusölőgyulladáscsökkentő hatásáról is érdemes tudnod, aminek nagy hasznát veheted a hideg hónapokban.

A belőle készült olaj koncentráltabban járul hozzá az érelmeszesedés megelőzéséhez, a koleszterinszint csökkentéséhez, de természetesen a magok önmagukban fogyasztva is kifejtik pozitív hatásukat.

A dió emellett jelentős mennyiségben tartalmaz fehérjét, de magnéziumban, káliumban és kálciumban is bővelkedik. B- és E-vitamintartalma mellett A- és C-vitaminnal is hozzájárul az egészség megőrzéséhez.

Kesudió Kép forrása: fedandfit.com

A kesudió nem tartozik a legolcsóbb alapanyagaink közé – ahogy általában az olajos magvak sem – de vásárlásnál mindig azt vedd figyelembe, hogy ezekből a finomságokból egyszerre csak egészen keveset ajánlatos fogyasztanod.

Ráadásul azért is érdemes időnként kesudiót enned, mert nagy mértékben hozzájárul a szívproblémák megelőzéséhez, miközben csökkenti a vérnyomást, illetve gazdag cinkben, jódban, magnéziumban, szelénben, folsavban, vasban, és persze a már jól ismert, de szinte állandó pótlásra szoruló B-vitaminokban.

Hozzájárul a nyugodt alváshoz, a szépség megőrzéséhez, az étvágycsökkentéshez, de még az immunrendszer erősítéséhez is.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!