Növényi fehérjék, amiket érdemes fogyasztanod, ha egészségesen csökkentenéd a húsfogyasztásodat

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Növényi fehérjék, amiket érdemes fogyasztanod, ha egészségesen csökkentenéd a húsfogyasztásodat

Kép forrása: Slats/depositphotos.com

A legfrissebb kutatások alapján a legegészségesebb életmódoknak a vega és vegán étrendek tekinthetőek. Ennek bizonyára – sok egyéb mellett – az az oka, hogy egy ilyen étrend összeállítása komoly figyelmet igényel. De milyen alapanyagokból pótolhatod a szükséges fehérjét akkor, ha csökkentenéd a húsfogyasztásodat?

Csonthéjasok és magvak Kép forrása: i.pinimg.com

Tény, hogy ezek az ételek nem tartoznak a legolcsóbb alapanyagok közé, ám főleg hazánkban, ahol nem jellemző a halfogyasztás, érdemes rájuk pénzt szánni. Kivétel nélkül telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, persze a sok-sok enzim, ásványi-anyag, vitamin, rost és persze fehérje mellett.

Mérsékelt fogyasztásuk rendkívül jó hatást gyakorol a szervezetre, ám nem érdemes túl nagy mennyiséget tenni belőlük a napi étrendbe, ugyanis magas a kalóriatartalmuk.

Azonban a változatos étrend alapját képezik a legkülönfélébb csonthéjasok magok, amikből mindenki talál kedvére valót.

Egy kis maréknyit fogyaszthatsz önmagában is, pl. pirítva az intenzívebb ízekért, de talán még változatosabban tálalhatod, ha összeaprítva a salátádba szórod. Emellett müzlibe, granolába is keverheted őket, pl. a korábban említtett, puffasztott quinoa társaságában.

Quinoa Kép forrása: flickr.com

A quinoa szerencsére egyre nagyobb népszerűségnek örvend hazánkban is, amihez nem csak egészséges mivolta, hanem sokoldalúsága szintén hozzájárult.

Rengeteg rostot és vasat tartalmaz, emiatt nőknek kötelező lenne a fogyasztása, hiszen a ciklus során különösen fontos pótolni a vasat, a rost pedig hozzájárul az anyagcsere gyorsításához.

Ezzel segíti megőrizni a karcsú alakodat, és csökkenteni számos betegség kockázatát.

Miközben rosttartalma magas, zsírtartalma alacsony, ám fehérjékben bővelkedik és lassú felszívódású szénhidrátjainak köszönhetően beilleszthető a legtöbb diétába.

Sokan használják egyfajta levesbetétként, de köretként ugyancsak megállja a helyét. Főzve, leszűrve tovább ízesítheted és salátához is keverheted.

Emellett már vásárolhatsz puffasztott quinoát, ami helyettesítheti a jól ismert leves gyöngyöt, illetve egy ízletes, házi müzli alapját is képezheti.