5 mítosz a salátákkal kapcsolatban

Írta: ,

Biztos diétázik” – szokták gondolni, ha valaki salátát eszik. Sokan el sem tudják képzelni, hogy főételként fogyasszák, pedig korántsem csak a vegetáriánusok étrendjében van helye a zöldséges fogásnak. A következőkben igyekszünk eloszlatni az alaptalan mítoszokat a salátákkal kapcsolatban. (X)

Mítosz 1.: Főétkezésnek csak a főtt étel egészséges

Ha ebédről van szó, a legtöbben valamilyen főtt ételre gondolnak, mert gyerekkorunkban ezt szoktuk meg – a főétkezések, de legalábbis az ebédek és vacsorák mindig meleg ételek voltak. De hol van kőbe vésve, hogy csak az lehet egészséges?

A hangsúly a változatos, kiegyensúlyozott étrenden van, és egy tartalmas, vitaminokban, tápanyagokban gazdag saláta ugyanolyan tökéletes ebéd.

Sőt, sokszor még az emésztésnek is jobbat tesz, hiszen nem feltétlenül az a jó, ha három fogással hirtelen teleesszük magunkat, mert ezzel nagyon leterheljük a gyomrunkat és a bélrendszerünket. Természetesen egyénfüggő, hogy kinek mi az egészséges étrend, de az biztos, hogy a salátával senki nem járhat rosszul.

Mítosz 2.: A salátától nem laksz jól

Ez is csak viszonyítás kérdése – nyilván ha egyébként mást szoktál enni ebédre, például rizs- vagy krumpliköretet, illetve tésztát, akkor egyik napról a másikra nem fogsz jól lakni egy salival, de egy sokféle alapanyagból készült, tartalmas saláta igenis laktató lehet. Kerülhet bele sajt, de akár hús vagy hal is, és lehet, hogy nem fog egyből eltelíteni, de az biztos, hogy sokkal jobb lesz a közérzeted és nem leszel olyan hamar újra éhes.

Kép forrása: unsplash.com

Mítosz 3.: Nincs semmi ízük

Ez is egy elég nagy tévhit, hiszen rengetegféleképpen lehet ízesíteni egy salátát. Alapból már az, hogy mi kerül bele, sokat számít, hiszen például az olívabogyó vagy a mozzarella máris megad neki egy alapízt. Minél többféle zöldségből készül, annál ízletesebb lesz, ezen felül ugyanúgy lehet fűszerezni, mint bármely másik ételt, és olívaolajjal, balzsamecettel vagy bármilyen házi készítésű öntettel is feldobhatod a végeredményt.

Mítosz 4.: Felpuffasztanak

Ez is teljesen egyénfüggő – van, aki felpuffad például a paradicsomtól, míg másnak semmi baja nem lesz tőle. Nyilván a brokkoli vagy a karfiol mindenkit puffaszt kicsit, de egyébként a salátákra sokkal inkább az a jellemző, hogy könnyebb őket megemészteni és kellemes, könnyű érzet lesz ebéd után a hasadban. És a legjobb, hogy még a kajakóma sem uralkodik el rajtad!

Mítosz 5.: Nem adnak kellő energiát

Sokan gondolják, hogy csak a húsfélék láthatják el szervezetünket kellő energiával a normál működéshez. Ezt a vélekedést már rég megdöntötték, és nem csak a vegetáriánusok – más forrásokból is hozzá lehet jutni minden szükséges és fontos tápanyaghoz.

Ha például olajos magvakat szórsz a salidba, azzal máris biztosítod a fehérjebevitelt, míg a változatos zöldségek rengeteg vitamint, ásványi anyagot és rostot tartalmaznak. Nem azt mondjuk, hogy hagyd el a húst teljesen, hiszen mint korábban írtuk, egyénfüggő az egészséges étrend, csupán az a lényeg, hogy a salátára is bátran lehet teljes értékű főételként tekinteni.

Próbáld ki a SPAR enjoy. salátáit, amelyek tartalmasak és friss alapanyagokból készülnek, ráadásul fogyasztásra készen várnak rád! Így neked nincs más dolgod, mint kiszaladni értük az ebédszünetben, és már eheted is.