Ez történik a testeddel, ha minden nap eszel tojást

Írta: ,

Nálad is gyakran megesik, hogy reggelire vagy akár vacsorára is tojást eszel? Noha finom, és könnyű elkészíteni, érthető, ha benned is felmerül a kérdés: vajon mennyire tesz ez jót a testednek?

A tojás jellemzője, hogy rengeteg vitamin és ásványi anyag található benne: gazdag kalciumban, vasban és foszforban is, így számtalan egészséges összetevőt juttatsz be a szervezetedbe, amikor tojást fogyasztasz. Azonban érdemes tudnod, hogy van egy határ, ami fölé nem szabad menni, a saját érdekedben. Ugyanis a pozitívumok mellett magas a koleszterin tartalma, ami hosszú távon komoly egészségügyi problémákhoz vezethet.

Mennyit ehetsz naponta maximum?

Szakértők szerint alapjáraton nincs azzal baj, ha minden nap eszel valamennyi tojást. Azonban kettő darabnál többet semmiképp se fogyassz 24 órán belül!

Már csak azért se, mert napi szinten 300 milligramm koleszterinnél többet nem lenne szabad bejuttatni a szervezetedbe (ez az ajánlott határérték), egy tojás pedig nagyjából 185 milligrammot tartalmaz ebből.

Akik testépítéssel foglalkoznak, hajlamosak akár hatra is emelni ezt a számot, hiszen fehérjetartalma miatt az izomépítésben segítő szerepet nyújt ez az étel, ám az ő egészségükre is káros ez az adag.

A legjobb, ha te is megállsz a napi maximum kettő tojásnál!

Mi történik, ha mégis többet eszel?

Amellett, hogy a koleszterin szinted fokozatosan elkezdhet megemelkedni, a tojások fogyasztása során több hőt termel a tested. Emiatt nem csak kellemetlenül érezheted magad, de a gyomrod is megfájdulhat. Egy-egy alkalommal nincs baj, hiszen amennyiben nem minden nap fogyasztasz tojást, belefér, hogy időnként kettő helyett négyet egyél reggelire. Azonban hosszú távon ez az orvosok szerint sem ajánlott.

Milyen előnyei lehetnek?

Mert azért igenis van előnye annak, ha előszeretettel fogyasztasz tojást. Mivel rengeteg vitamin és ásványi anyag van benne, így segít abban, hogy erősítse az immunrendszeredet (ezért javasolják, hogy télen fogyaszd). Egy kutatás szerint például ha naponta legalább egy tojást megeszel, azzal csökkentheted az esélyét annak, hogy elkapj valamiféle vírust vagy fertőzést.

Egy másik felmérés pedig bebizonyította, hogy azok, akik reggelire ezt fogyasztották, sokkal gyorsabban tudtak lefogyni; részben azért is, mert a tojás hatására hosszabb időn keresztül érezték magukat jól lakottnak.

Sőt, D-vitamin tartalma miatt a téli időszakban különösen jó ötlet fogyasztani, hiszen a téli depresszióra ilyenkor hajlamosabb lehetsz te is, ez az összetevő viszont segít abban, hogy jobb kedvre derülj.

Ráadásul itt még nincs vége a pozitív hatások listájának. Kutatók kiderítették, hogy a tojásban található B-vitamin segít a testednek a vörös vértestek termelésében, így kevésbé leszel hajlamos a vérszegénységre. Mindemellett a benne lévő kalcium erősíti a csontjaidat, miközben az aminosav-kolin fejleszti a memóriádat is.

Ezek után valószínűleg számodra sem kérdés, hogy összességében napi két tojás fogyasztását bátran bevállalhatod, hiszen fogyasztásával rengeteg pozitív hatást tapasztalhatsz magadon.

Bien tipp: Főtt vagy buggyantott tojást érdemes a leginkább enni, hiszen ennek készítése során nem kell olajat használnod, így nem emeled tovább a koleszterinszintedet.