Minden idők 5 legszörnyűbb étkezési szokása

Írta: ,

Úgy gondolod, hogy alapvetően egészségesen táplálkozol? Most meglátjuk! A következő „vétkek” ugyanis azoknál is gyakoriak, akik nagyjából odafigyelnek a vonalaikra…

Nem ülsz le rendesen enni

1/5 Nem ülsz le rendesen enni

Ha folyton az íróasztalnál, tévénézés közben, esetleg az ágyban lakmározol, lényegesen megnő az esélye annak, hogy oda sem figyelsz, mit és mennyit eszel.

Kutatások bizonyítják, hogy akik nem étkezésre szánt körülmények között fogyasztják el az ételt, jelentősen nagyobb eséllyel híznak el, továbbá magasabb a koleszterinszintjük, és kevesebb vitamint juttatnak a szervezetükbe.

A dolog másik hátránya, hogy valószínűleg lustaság az oka, így annyi mozgást is megspórolsz, amíg kimennél az étkezőbe vagy a konyhába.

Pedig akármit is csinálsz, legalább húszpercenként ajánlatos lenne testhelyzetet váltanod, különben a fizikai és a mentális egészséged is kárát látja az üldögélésnek vagy a fetrengésnek!

Lakoma előtt vagy után inkább koplalsz

2/5 Lakoma előtt vagy után inkább koplalsz

Noha kézenfekvőnek tűnik, hogy különösen laktató trakták előtt vagy után igyekszel spórolni a bevitt kalóriamennyiségen, ennek nem az a módja, hogy akár csak egyetlen étkezést kihagysz.

A koplalás ugyanis anyagcsere-lassuláshoz vezet, tehát negatívan befolyásolja a nagy zaba feldolgozásának módját is.


Így gyorsíthatod az anyagcserédet: 7 trükk, hogy minden eddiginél több kalóriát égess


Ha előre „pihensz rá” a kajaünnepre, szinte biztos, hogy túleszed magad az asztalnál, ha pedig utána, akkor a vércukorszinteddel és az emésztéseddel babrálsz ki különösen.

A legcélszerűbb, ha ilyenkor is rendszeresen kis adagokat veszel magadhoz – legalább háromóránként –, és a napi testmozgásról is gondoskodsz.

Mindent megsózol

3/5 Mindent megsózol

A magyar konyha azok közé tartozik, amelyek bőkezűen bánnak a fűszerekkel, köztük sajnos a sóval is.

Nem ritka, hogy valaki még a nyers zöldséget is megsózza – azt azonban senki sem tudja megmondani, miért.

Az Egészségügyi Világszervezet ajánlása szerint naponta legfeljebb 5 000 mg nátriumot szabadna bevinned a szervezetedbe, s előfordulhat, hogy ennek a többszöröse csúszik le.

Ez rendkívüli módon árt a szívnek és az érrendszernek, hosszú távon tehát vérnyomás- és koszorúér-problémákat eredményezhet.

Próbáld meg más, friss fűszerekkel helyettesíteni a sót – hidd el, anélkül is van íze az ételeknek, ráadásul sokkal aromásabb, élénkebb!

Többet eszel, amikor edzel

4/5 Többet eszel, amikor edzel

Aligha meglepő, hogy sokan hajlamosak az edzésnapokon plusz étellel jutalmazni magukat.

A nagyobb adagok, a több étkezés, valamint a ráadás desszert beiktatása igencsak tipikus.

Pedig a kalóriákat sokkal könnyebb bevinni, mint ledolgozni: gondolj csak bele, egy 100 g-os tábla csokihoz 65-70 kg-os testsúllyal nagyjából 10 km-t kell futnod!

Ha extra éhség jelentkezik nálad, miután sportolsz, válassz zsírszegény, ám fehérjében gazdag alapanyagokat, úgymint fehér húst, halat és tejtermékeket a minél több zöldség mellé!

Akár fogyni akarsz, akár „csak” megőrizni az alakodat, fontos ügyelned az egyensúlyra.

Nem tervezed meg az étkezéseket

5/5 Nem tervezed meg az étkezéseket

„Ha nem tervezel, kudarcot tervezel” – tartja egy angol mondás, amiben a táplálkozást tekintve elég sok az igazság.

Éhesen valószínűleg képtelen vagy összeállítani egy egészséges menüt, tehát soha ne az utolsó pillanatban dönts!

Közvetlenül ebéd vagy vacsora előtt ugyanis hajlamos lehetsz a gyors és finom megoldást választani, ami koránt sem biztos, hogy egybeesik azzal, ami a legjobb az anyagcserédnek.

Próbáld meg legalább nagy vonalakban megtervezni, melyik napon mit és mennyit szeretnél enni, s ennek megfelelően vásárolj be, vagy rendeld meg a kajádat!

Ne feledd, hogy az imént említett fehér húsok, halak, zsírszegény tejtermékek, zöldségek és gyümölcsök képezik az egészséges táplálkozás alapját, a teljes kiőrlésű gabonafélékkel együtt.

Te a felsoroltak közül melyikben vagy „bűnös”?