Ezért vagy állandóan éhes! – Így befolyásolják a rossz szokásaid az éhségérzeted

Írta: ,

Állandóan éhes vagy? Mindig csak a nassoláson jár az eszed? A stressz, a táplálkozási szokásaid, és egyéb életmódbeli tényezők lehetnek a hibásak. Ismerd meg a leggyakoribb okokat, hogy elkerülhesd az állandó éhségérzettel járó elhízást, illetve lelki problémákat!

Az enyhe kiszáradást gyakran kísérheti sürgető éhségérzet, valójában azonban ilyenkor a szervezetünknek nem táplálékra, hanem folyadékra van szüksége.

A zavar tulajdonképpen a hipotalamuszban következik be. Az agy ezen része szabályozza ugyanis az étvágyat, illetve a szomjúságot.

Amikor dehidratáció áll be, a hipotalamusz jelez, így az első dolgunk az, hogy egy zacskó chips után nyúlunk, miközben legtöbbször valószínűleg egy üveg vizet kellene a kezünkbe vennünk.

Az állandó éhségérzetet csökkenheted, ha ügyelsz a folyadékpótlásra! Kezd a reggelt egy pohár vízzel, ha pedig napközben megéhezel, először inkább a folyadékot pótold. Ezután várj 15-20 percet, hogy meglásd, valóban éhes vagy-e!

Nem alszol eleget Kép forrása: confesionesdeunaboda.com

Ha nem alszol eleget és kialvatlanul ébredsz reggel, az éjszaka folyamán a két étvágy szabályozásában nagy szerepet játszó hormon szövetkezik ellened.

Az alváshiány következtében az étvágyhoz kapcsolódó ghrelin nevű hormon szintje ingadozni, a teltségérzetést felelős leptin nevű hormon szintje pedig csökkeni kezd.

A folyamat súlyos fáradtsághoz, kimerültséghez vezethet. Ennek hatására a szervezet elkezd energia után sóvárogni, ezért kívánjuk jobban a cukros szénhidrátokat, akkor is, amikor valójában nem vagyunk éhesek.

Ahhoz, hogy ezt elkerüld, legalább 7-8 óra alvásra van szüksége a szervezetednek, így ugyanis helyreállhat az energiaszinted és a hormonok egyensúlya.