Miből, mennyit és mikor igyál kánikulában?

Írta: ,

A folyadék támogatja a szervezet funkcióit, salaktalanít, segíti a karcsúság megőrzését és a fogyást. Naponta másfél liternél többet azonban nem ajánlatos inni, mert az egészségnek sem használ. Ha csak nem indokolt, például kánikulában vagy sportolásnál, akkor elegendő ez a mennyiség. Milyen következményekkel jár, ha túl sokat vagy keveset iszunk? Cikkünkből megtudod.

A túl sok folyadék is árthat

Amikor szilárd táplálékot veszünk magunkhoz, lényeges, hogy utána jelentős mennyiségben fogyasszunk folyadékot is. Az, hogy mennyi szükséges, elsősorban a táplálék víztartalmától függ.

Például a zöldségek többsége 90 százalék vizet tartalmaz, az alma 80 százalékot, a kenyér 40 százalékot. Ha ezen felül még másfél liternyi folyadékot is elfogyasztunk, dehidratálódhat a szervezetünk.
Túlterhelt vese

A vesénk óránként legfeljebb csak egy liter folyadékot képes kiválasztani. Ha ennél több megy át rajta, akkor túlterhelődik.

Amikor evés közben sokat iszol, felhígul a gyomorsavad, és megnő a kockázata annak, hogy a kórokozók a bevitt táplálékban nem pusztulnak el.

Evés előtt fél órával már nem kellene inni. Egy pohár borral vagy sörrel más a helyzet, mivel az alkohol kis mennyiségben fertőtlenít.