Tényleg mézzel édesítesz? A cukornál is többet árthat neked

Sándor Alexandra
Írta: ,
Tényleg mézzel édesítesz? A cukornál is többet árthat neked

A méz a cukor egészséges helyettesítője lehet a mindennapi étkezésben – vélekednek sokan, s a méhek kincse egyre jobban fogy a boltokban. Nicole Mowbray, aki Sweet Nothing című könyvében dokumentálta a cukorról való leszokását, a Daily Mail hasábjain foglalta össze aggályait a természetes alternatívával kapcsolatban. Lássuk, hogy a méz miért lehet ártalmas!

Árt a fogaknak

A „divatcukrok” többsége ugyanúgy lepedékképződést és fogszuvasodást okoz – köztük a méz is. Sőt, a fogaidnak még rosszabb a rájuk tapadó, ragacsos állag, mint a kristály vagy por formában fogyasztott finomított cukor.

A legjobb, amit ez ellen tehetsz, hogy a mértékletes fogyasztás szabályait szem előtt tartva megmosod a fogadat – de nem rögtön az étkezés után, hanem félóra múlva.

Érdemes végiggondolnod, hogy milyen egészséges, vagy csupán annak vélt csemegéket szoktál még a szádba venni, mert árthat az aszalt gyümölcs és a smoothie is.

Ezzel nem arra akarunk célozni, hogy mostantól állj át a fényevésre a fogaid védelmének érdekében.

Csupán jelezzük, hogy talán mégsem ártalmatlan mennyei manna, amit annak hiszel.

Ugyanúgy kalóriabomba

A méz fajtájától függően a finomított cukornál is több kalóriát tartalmazhat. Egyetlen teáskanálnyiban átlagosan nagyjából 22 kalória van, míg ugyanannyi cukor energiatartalma 16 kcal.

Azok, akik szeretnének egészségesen táplálkozni, de még nem alakult ki bennük az ehhez szükséges tudatosság, előszeretettel öntik nyakló nélkül joghurtba, teába vagy bármilyen édességhez, hiszen azt hiszik: ezzel jót tesznek a szervezetüknek.

A jelenség lélektani hátterét adja, hogy ha az emberek valamiről azt hiszik, hogy kevésbé ártalmas, hajlamosak többet enni belőle – mint Garfield, aki kötelességének érezte, hogy a harmadára csökkentett zsírtartalmú lasagne-ből rögtön hármat egyen.

Ha mézet eszel, bánj vele tehát mértékkel!