Mennyit egyél? Így kerülheted el, hogy pótcselekvés legyen az evés

Írta: ,

Gyakori probléma, hogy valaki nem tud zavartalanul enni, és csak ritkán képes átadni magát az evés élvezetének, a minőséget és a mennyiséget is figyelembe véve.

Pótcselekvés

Táplálkozási szokásainkra sokszor ösztönös félelmek és pótcselekvések jellemzőek.

Sokan például úgy esznek, mintha attól tartanának, hogy másnap már nem kerül a tányérjukra élelem. Mások tudatosan vagy tudattalanul az érzelmi hiányaikat akarják pótolni a mértéktelen evéssel. 


Téged is érint? 5 tipp, hogy örökre leküzdd a stressz-evést


Nemcsak mi eszünk sokat, de a gyerekeinket is túltápláljuk, abban a meggyőződésben, hogy jót teszünk, például megerősítjük az immunrendszerünket, pótoljuk az elhasznált energiát, biztosítjuk a táplálékot gyermekünk testi és szellemi gyarapodásához. 

Egyéni szükségletek

Mindenkinek megvan a saját, egyéni táplálékszükséglete, élelmiszeradagja, ami megfelel az élethelyzetének, a testfelépítésének, a korának, a testsúlyának, a nemének, a fizikai aktivitásának és a klímának.

A fehérje-, a szénhidrát-, a zsír-, a folyadék-, a vitamin- és ásványianyag-szükséglet mindenkinél más. 

Ahogy a testsúly nő, úgy fokozódik a táplálékszükséglet is.

Az életkor előrehaladtával az evés iránti igény csökken.

A férfiak anyagcseréje gyorsabb, ezért esznek többet.

A fizikai terhelés növekedése maga után vonja a megnövelt kalóriabevitel igényét is. 25ºC alatt nő, 30ºC felett csökken az energiaszükséglet.