Megveszel egy kis nasiért? Eláruljuk, miért tör rád az édesség iránti vágy, mielőtt menstruálsz

Írta: ,

Minden nőnél eljön az a pont – legalább havonta egyszer – amikor az átlagosnál jóval nehezebben tud ellenállni a különféle nasiknak. Vannak, akik csupán többet esznek, mások kifejezetten az édességeket, vagy éppen a sós rágcsákat kívánják. De mi ennek az oka, és leginkább hogyan úszhatod meg pluszkilók nélkül a havi „bűnözéseket”?

PMS, te drága

1/4 PMS, te drága

Minden nő számára ismert, hogy a havi rendszerességgel különböző hormonális változások mennek végbe a szervezetben. Mondhatjuk, hogy a ciklus végére feje tetejére áll minden: könnyebben kiborulunk, nehezebben bírjuk a feszültséget, mindenre érzékenyen reagálunk.

Erre rátesz egy lapáttal, hogy nem kívánjuk a szexet, hogy már fizikai fájdalmat is érezhetünk, illetve sokaknak bűntudata van az extra kalória-bevitel miatt, ami szintén nem segít a jó hangulaton. Igen, ez nem más, mint a PMS, azaz a premenstruációs szindróma.

Megannyi tünet, ami mindenkinél másmilyen, más intenzitású, és életkoronként is eltérő lehet, de az biztos, hogy senki sem üdvözli kitörő örömmel, a havi rendszerességgel visszatérő tünetegyüttest.

De miért éppen édesség?

2/4 De miért éppen édesség?

Nem csak a PMS idején veheted észre, hogy szívesebben eszel édességet az átlagosnál, ez a tendencia a menstruációd alatt is kitarthat. A szervezeted tulajdonképpen nagyon is bölcsen irányít a nasik után: egyrészt a csokoládé úgy működik a szervezetünkben, mint a drog.

Örömérzetet okoz, endorfinokat szabadít fel, egyszóval jobb kedvre derít.

Pontosan erre van szükséged! Másrészt pedig a kakaó valódi csodaszer: amellett, hogy könnyen felveszi a harcot a civilizációs betegségekkel, erős antioxidáns, flavonol tartalma segíti a vérkeringés normalizálódását. Magnéziumtartalma a migrént, a hangulatingadozásokat csökkenti, E-vitamintartalma a görcsök csökkentéséért felel. A kakaóban található cink segít, hogy ne legyél túlságosan pattanásos, a benne levő vas pedig létfontosságú a vérzés alatt.

Nem mindegy, milyen csoki

3/4 Nem mindegy, milyen csoki

Sajnos, ha élvezni szeretnéd a kakaó jótékony hatásait, mégpedig anélkül, hogy elhíznál, le kell cserélned a mennyei tejcsokikat. Ezek gyakran csak nyomokban tartalmaznak kakaót, azt is erősen feldolgozott állapotban, ezért nem alkalmasak a PMS tüneteinek enyhítésére, a menstruáció könnyedebb lefolyásának elősegítésére.

Minimum 70-75%-os kakaótartalmú csokoládét kell fogyasztanod ahhoz, hogy gyorsabban letudd a kellemetlen tüneteket. Persze, a hagyományos édesség, vagy akár a sós rágcsa sem hatástalan, hiszen pl. hozzájárul a jó kedv kialakulásához, illetve megemeli a vércukorszintet, ami gyakran leesik a menstruáció alatt, és gyengeséghez, lehangoltsághoz vezet. Azonban a magas kakaótartalmú csokoládékból nem igazán lehet túl sokat befalni, nem etetik magukat annyira, mint az aromákkal felturbózott tejcsokoládék – így az alakodra is jobban vigyázhatsz!

Ne aggódj a felesleg miatt!

4/4 Ne aggódj a felesleg miatt!

Ha hiszed, ha nem, már végeztek kutatást arra vonatkozóan is, mennyire hat a túlsúlyunkra a havi rendszerességgel elkövetett „bűnözés”. Szerencsére azt mutatták ki, hogy – ha egyébként ügyelsz arra, a hónap többi napján mit eszel és mennyit mozogsz – nem fogja befolyásolni a súlyodat a menstruáció alatt elfogyasztott pluszenergia.

Hajlamos lehetsz azt hinni, hogy néhány kocka csoki után máris elhíztál, pedig általában csak arról van szó, hogy a nők túlnyomó többsége a menstruáció előtt felpuffad, a szervezet pedig több vizet tart vissza, aminek hatására a mérleg is többet mutat. Azonban nem kell aggódnod, ez a plusz nagyon könnyen eltűnik a menstruáció alatt, illetve legkésőbb azt követően – te pedig új erővel vetheted bele magadat az alakformálásba!