Meglepő anyatej-képző ételek, amiket a szoptatás alatt fogyasztanod kellene

Írta: ,

Hogy mi kerül a tiltólistára, arról sokat hallunk, arról viszont már kevesebb szó esik, hogy mi az, amit enned kellene. Pedig a megtervezett étkezés segíti a tejkiválasztást is, így megkönnyíti az anyatejes táplálást a babának és a mamának is.

Lehet, hogy nem ez az első élelmiszer, amit a szülés után megkívánsz, de a hínár szerencsére ma már itthon is sok féle formában elérhető és számos recept alkotóeleme lehet, úgyhogy érdemes egy próbát tenni vele.

Számos ázsiai kultúrában a hínárt a tejtermelés fontos elősegítőjeként tartják számon, vagyis keleten teljesen természetes, hogy a szoptatós kismamák étrendjében ott szerepel a zöld növény, és nem is véletlenül: a hínár vastartalma nagyon magas, a megfelelő vasszint pedig elengedhetetlen a zavartalan anyatejes tápláláshoz.

Peg Moline, a The Doctor’s Book of Natural Health Remedies című könyv szerzője azt írja, a konzerv, egész, tehát csontocskákat is tartalmazó szardínia igazi életmentő lehet a szoptatós kismamáknak.

Nem csak azért, mert ha a konzervet felnyitottad, már egy kézzel is tudod enni a halacskákat – ami ugye nagy előny, ha valaki a napja nagy részét a babával a karján tölti – hanem azért is, mert a szardínia gazdag omega-3-ban, ami egyrészt jót tesz a baba agyi fejlődésének, másrészt jót tesz a kismama hangulatának is, kiegyensúlyozottabbá tesz.

A halakban lévő kis csontocskák, amiket szintén el lehet ropogtatni, pedig segítenek pótolni a szoptatással elveszített kalciumot.