5+1 magas rosttartalmú étel – Fogyaszd őket minél gyakrabban

Boros Mariann
Írta: ,

A kiegyensúlyozott étkezéshez és egészséges emésztéshez nemcsak a magas fehérjebevitel, hanem a sok rost fogyasztása is elengedhetetlen. Ha szeretnéd tudni, melyek azok az ételek, amelynek igazán magas a rosttartalmuk, jó helyen jársz – cikkünkben ezeket gyűjtöttük össze.

Bár a mandulának kifejezetten magas a kalóriatartalma – 626 kalóriát tartalmaz 100 grammja –, mégis érdemes rendszeresen fogyasztanod, hiszen nem csak a vitaminok felszívódásához szükséges jó zsírokat tartalmazza, hanem rostban is gazdag.

Egy maréknyi mandulában 12 gramm rost található, ezzel az értékkel pedig kiemelkedik az olajos magvak közül.

Önmagában, müzlibe, zabkásába vagy akár süteménybe rakva is fogyaszthatod.

Nem véletlen, hogy a tudatos étkezés hívei gyakran indítják a napot zabkásával.

A zabpehely nemcsak azért jó választás, mert eltelít, és hosszú időre megszünteti az éhségérzetet, hanem mert magas az E-vitamintartalma, és olyan fontos ásványi anyagokban is bővelkedik, mint a szelén, a magnézium, a foszfor, a vas vagy a cink.