A legfinomabb növényi krémek, amiket a húsfogyasztók is imádni fognak

Szabó Erzsébet
Írta: ,
A legfinomabb növényi krémek, amiket a húsfogyasztók is imádni fognak

A növényi étrendet illetően az egyik legnehezebb feladat az, hogy gyökeresen meg kell változtatnunk a hozzáállásunkat az ételekhez, és el kell engednünk a hagyományokat. Ez egyúttal kiváló lehetőség új ízek, fogások kipróbálására, de azért kellő töprengést is jelent – legalábbis egy ideig. Nekem például nem is a húsok elhagyása volt nehéz, főleg nem a tejtermékeké, amikre manapság már remek alternatívák vannak. Annál problémásabb volt, hogy mi kerüljön pl. a szendvicsembe, ha a szalámik és a különféle szendvicskrémek kiesnek. Szerencsére találtam remek alternatívákat, mégpedig a margarinon túl!

A hummusz egy alapvető krém a növényi étrendben, mert nem csak finom, hanem hihetetlenül tápláló is.

Mivel hüvelyes zöldségből és magkrémből készül, magas a fehérje-, rost- és jótékony zsírtartalma.

Otthoni elkészítéséhez szükséged van egy jó minőségű turmixgépre, mert a hummusz akkor az igazi, ha nagyon krémes.

Az egyszerűség érdekében érdemes kuktában főzni a csicseriborsót (vagy konzerv változatot venni), a házi tahini (szezámkrém) helyett pedig célszerűbb lehet, ha kész magkrémet vásárolsz.

Ezt a két alapanyagot citromlével és fokhagymával kell összeturmixolni, majd ízlés szerint már tálalhatod is: friss leveles zöldekkel, fűszerpaprikával, stb.

 

A mexikói eredetű guacamoléra nincs aranyérvényű recept, mert mindenki máshogy készíti ezt a már-már nemzeti ételnek számító fogást.

Ami biztos, hogy az alapanyagok nem igazán változnak: az avokádó húsát villával összenyomkodják, apróra vágott hagymát és paradicsomot tesznek mellé, majd korianderrel és csilivel, sóval fűszerezik.

A masszát megöntözik frissen facsart limelével és néhány órára félreteszik a hűtőbe, hogy az ízek jól összeérjenek.

Mennyei finomság, amit önmagában is szívesen fogyaszt az ember, de nagyszerűen passzol a burritókba is.