5 perces gyakorlatsor a könnyedebb emésztésért

Szabó Erzsébet
Írta: ,
5 perces gyakorlatsor a könnyedebb emésztésért

Kép forrása: dashek/depositphotos.com

Saját magamon tapasztaltam, hogy a tudatos táplálkozás, a magas rost- és folyadékfogyasztás mennyire sokat számít az emésztést illetően. A mindennapos, bőséges gyümölcs és zöldség, valamint a rostokban ugyancsak gazdag gabonafélék beiktatása tehát alapvető ahhoz, hogy érdemben változtatni tudj az emésztéseden.

Ugyanakkor akad néhány gyakorlat, masszázstechnika, amit könnyedén bevethetsz annak érdekében, hogy felpörögjön az emésztésed. Már akár öt perc is elég lehet ahhoz, hogy érezd a hatását!

Hasi légzés felturbózva

Az emésztés gyorsítása szempontjából létfontosságú, hogy oxigént jutass a beleidhez. Na de hogyan is tudod mindezt elérni? Az egyik legjobb otthoni módja, ha megtanulod a hasi légzést. Ennek elsajátítása igényel egy kis időt és türelmet, de ha megy, akkor már bármikor és bárhol bevetheted a cél érdekében.

Így csináld

Feküdj a hátadra, lazulj el, térdeidet húzd fel és talpaiddal támaszkodj a talajon. A légzésedet illetően arra kell koncentrálnod, hogy ne a mellkasod emelkedjen meg, amikor levegőt veszel, hanem a hasad. Próbáld annyira kinyomni a levegővétel során, amennyire csak lehetséges, majd ezt követően annyira húzd be, amennyire tudod. Az orrodon át vedd a levegőt, a szádon fújd ki és ismételd meg legalább tízszer egymás után. Szép lassan, kimérten, fokozatosan! Bár szinte fel sem tűnik, ezzel az egyszerű technikával alaposan megmozgatod a beleidet és több oxigént juttatsz a területre.

Térdfelhúzás váltott lábbal

Néhány egyszerű gyakorlattal tovább növelheted a felturbózott hasi légzés hatékonyságát. Még fel sem kell kelned, maradhatsz ugyanebben a pozícióban, és továbbra is ellazultan, kényelmesen serkentheted az emésztésedet.

Így csináld

Miközben a hátadon fekszel, egyik lábadat tartsd kényelmesen behajlítva, talpad támaszkodjon a talajon. A másik lábadat hajlítsd be, a kezeidet kulcsold át a térded alatt. Húzd a mellkasod felé a térdedet annyira, amennyire csak tudod, de ne erőlködj, csak kényelmesen végezd a gyakorlatot! Pár másodpercig tartsd fenn a lábadat, és végezz egy hasi légzést be, majd ki – amikor a levegőt kifújod, a lábadat is leengedheted. Ezután végezd el a másik lábaddal is a gyakorlatot, majd harmadik körben mindkét lábadat húzd fel, és így is lélegezz egyet. Négy-öt alkalommal ismételd meg!

Masszázs a biztos sikerért

Ha kitartóan ismételgeted a gyakorlatokat, egész biztosan érzed majd az eredményét, de néha nem árt, ha egy kis masszázzsal is rásegítesz a folyamatra.

Így csináld

Nagyon fontos, hogy a has masszázsát mindig az óra járásával megegyező irányba csináld! Tedd a jobb oldali medencecsontodra a kezedet úgy, hogy a csuklód alsó része támaszkodjon a csontodon, ökölbe szorított kezed pedig a hasadon helyezkedjen el. Gyengéden nyomd meg a hasfaladat, majd kezdj el leírni egy félkört: haladj a bordáid alatt végig, egészen a bal oldalad medencecsontjáig, majd a szeméremdombod felett indulj vissza a kiindulóponthoz. Ezzel az egyszerű és gyors gyakorlattal kiválóan serkentheted az emésztésedet, feloldhatod az esetleges szorulásodat.

Képek forrása: macniak/Depositphotos.comyekophotostudio/Depositphotos.com

Fókuszban

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni

Az 5 legfinomabb tejes kávé recept, amiért minden nő odavan

Megéri hibrid autóval járni (?)