Csak óvatosan a kókuszolajjal!

Írta: ,

Mostanában a csapból is a kókuszolaj előnyeiről szóló cikkek folynak, és vitathatatlan, hogy ez az egyik legegészségesebb olajfajta a világon. De mivel mégiscsak olajról van szó, megvannak a hátrányai – ha nagy mennyiségben fogyasztod, kifejezetten káros az egészségedre!

A sokoldalú kókuszolaj Kép forrása: stylishwife.com

Először ejtsünk néhány szót az előnyökről.

Az olívaolaj vagy a rendes napraforgóolaj tökéletes helyettesítője a kókuszolaj, mert sokkal egészségesebb – ugyan főként telített zsírsavakat tartalmaz, mégis sokkal könnyebben használja fel a szervezet, mint a nehezebb olajfajtákat, amelyek szintén ebből az egészségtelen zsírból állnak össze.

Nagyon finomakat lehet vele sütni-főzni, és a bőrödre kenve is csodákra képes, mert hidratálja és megnyugtatja a gyulladt bőrfelületeket, tökéletes pattanások kezelésére és vízhiányos bőrre is.

De mint nagyjából minden a világon, túlzott mennyiségben ez is egészségtelen lehet.

Telített és telítetlen zsírok Kép forrása: happyolks.com

Unalomig ismételt már, hogy a diétázók és az egészségükre vigyázók a telítetlen zsírokat tartalmazó ételeket válasszák – ilyenek vannak a halakban, a magvakban és a kókuszolajban is.

Ezek kis mennyiségben fogyasztva hozzájárulnak az egészséges makrotápanyagok beviteléhez, tehát elengedhetetlenek a kiegyensúlyozott étrendhez.


Ezt olvastad már? A jó fajta zsír: miért szuperkaja az avokádó?


De amíg a halban és a magvakban kevés, addig a kókuszolajban nagyon sok zsiradék található, ráadásul a telített fajtából, ami már megterheli a szervezetedet – főleg a keringési rendszeredet.