Kihívás: Gyorskaja nélkül 21 napig - Te meg tudod csinálni?

Írta: ,

Motivációt keresel az életmódváltáshoz? Végigcsináltad az egy hónapos plank kihívást, és a felüléseket is becsületesen beütemezted az életedbe 28 napig? Akkor most itt a következő lehetőség, hogy ismét valami jót tegyél a szervezetednek! Csatlakozz Te is a 21 napos gyorskaja mentes kihíváshoz!

Amit nem ehetsz 21 napig:

  • keksz, nápolyi
  • cukrozott gabonapelyhek
  • sütik (fánk, muffin, házi tészták, piték, rétes stb.)
  • cukorka, gumicukor
  • csoki
  • fehér kenyér és pékáru
  • fagyi, jégkrém, parfé
  • gyorskaja (pizza, hamburger, hot dog stb.)
  • chips, ropi, sós ropogtatnivalók
  • szénsavas, cukros üdítők

Jogosan teheted fel kérdést, hogy akkor mégis mit ehetsz 3 hétig, ha ezeket teljesen el kell hagynod?

Oké, ebben a melegben nehéz lesz lemondani a fagyiról és az üdítőkről, na meg a nagyi isteni meggyes pitéjéről, de hidd el, megéri betartani a diétát, mert a tested hozzászokik ennyi idő alatt az új étrendhez. Nem fogod annyira kívánni a cukros, émelyítő, üres kalóriákat, amikkel nem laksz jól, viszont a plusz kilók feljönnek tőle.

Íme az egészséges alternatívák:

  • aszalt gyümölcsös szelet, zabpehely szelet, müzliszelet, amikben nincs cukor
  • natúr gabonák kevés mézzel, xilittel, vagy más alternatív édesítővel
  • gyümölcs joghurttal vagy túróval
  • cukormentes rágógumi vagy cukorka
  • teljes kiőrlésű kenyér, extrudált kenyér
  • fagyasztott gyümölcspüré (jégkrémkészítőben vagy jégkockatartóban könnyen elkészítheted)
  • pattogatott kukorica vaj nélkül
  • házi limonádé mindenféle ízesítéssel, vagy jeges tea gyümölcsdarabokkal
  • ha csillapíthatatlan vágyat érzel az utcai gyorskajára, akkor válassz gyros tálat zöldségekkel, illetve sok helyen van már teljes kiőrlésű pita is

​ Készülj fel rá, hogy az első pár nap kemény lesz. Ez különösen akkor van így, ha sok édességet eszel a hétköznapokban, mert a cukor szinte függőséget okoz a szervezetben. Egy ilyen 21 napos kihívás életmódváltáshoz vezethet, de fontos, hogy ne fogyókúrának fogd fel (pár kilónál több biztosan nem megy le, és rögtön visszajön, ha nem állsz le a gyorskajával), arra vannak jobb megoldások és lehetőségek, inkább az ízlelésedet éri majd sokk. Először negatív értelemben, aztán szépen lassan átszoksz majd az igazi ízekre, és imádni fogod az egészséges nasikat, innivalókat is.

Csoportosan könnyebb

Ha éppen lekéstél egy ilyen kezdeményezést, ne bánkódj! A barátaidnak és magadnak készíts egy zárt csoportot Facebookon ezzel a célkitűzéssel. Így mindenki leírhatja a tapasztalatait, kérdéseit, vagy ötleteket adhat másoknak. Ha pedig Instagramon használod a  #nojunkfood vagy a  #nojunkfoodfor21days jelölést, biztosan egy jó nagy közösség része leszel. Készen állsz az új kihívásra?