Jó vérnyomás és sasszemek: 6 ok, amiért édesburgonyát kell enned

Írta: ,

A más néven batátának hívott zöldséget nemcsak sütőtökre emlékeztető, édeskés aromája miatt érdemes fogyasztani, hanem azért is, mert egyetlen adagja a napi ajánlott A-vitamin mennyiség akár négyszeresét(!) tartalmazza. És ez még csak az eleje, hiszen tele van rosttal, káliummal, meg minden földi jóval!

Jobb, mint egy vitamintabletta

Egyetlen közepes méretű édesburgonyával a következő kincseket juttathatod a szervezetedbe, a napi ajánlott mennyiség százalékában kifejezve: C-vitamin 37%, B6-vitamin 166%, pantoténsav 10%, kálium 15%, illetve mangán 28%.

Emellett némi kalcium, vas, magnézium, foszfor, cink, E-vitamin, tiamin, riboflavin és folsav is van benne.

Ugye, szinte olyan volt olvasni, mint egy multivitamin tabletta címkéjét?

Csak ezt fogyasztani sokkal nagyobb élvezet!

Kismamáknak kötelező

Az édesburgonyában lévő bőséges A-vitamin (pontosabban béta-karotin, ami a szervezetben A-vitaminná alakul át) létfontosságú a várandósság és a szoptatás során, hiszen elősegíti a folyamatok zökkenőmentességéhez szükséges hormonok kiválasztódását.

A Harvard Egyetem kutatói pedig kimutatták, hogy a szülőképes korú nők számára kiemelten lényeges a növényi forrásból bevitt vas, hiszen hozzájárul a petesejtek egészségéhez.