Izomgörcs és csokimánia: 5 jele annak, hogy magnéziumhiányod van

Írta: ,

A létfontosságú nyomelem több mint 300 különböző enzimfolyamat lejátszódásához szükséges az emberi szervezetben. De mivel keveset hallunk róla, sokan úgy élnek súlyos magnéziumhiánnyal, hogy fogalmuk sincs, mi állhat a következő panaszok hátterében…

Izomgörcs vagy -rángás

1/5 Izomgörcs vagy -rángás

Tudod, milyen rossz érzés az éjszaka kellős közepén arra ébredni, hogy fájdalmasan feszül a vádlid?

A jelenség hátterében indokolatlan és akaratlan izom-összehúzódás áll, ami magnéziumhiányra utalhat.

Ez az ásványi anyag segít ugyanis a vázizomzat megfelelő ellazításában, és ha nem jut belőle elég a szervezetedbe, sajnos így jelzi a tested.

Fokozott fizikai igénybevétel esetén még több magnéziumra lehet szükséged, ám a napi ajánlott bevitelt még ülőmunka mellett is fedezned kell, különben akár az íróasztal mögött ücsörögve is lecsaphatnak rád a kellemetlenségek.

Ha úszni jársz, az étrended összeállításánál fordíts extra figyelmet erre a nyomelemre, mert a mély vízben jelentkező görcs életveszélyes lehet!

Alvásproblémák

2/5 Alvásproblémák

Világszerte emberek tízmilliói élnek valamilyen alvászavarral.

Ebbe a fogalomkörbe nemcsak az elalvási nehézség tartozik bele, hanem a gyakori felriadás és a mélyalvási ciklusok kimaradása is.

Mivel a magnézium kulcsszerepet játszik a központi idegrendszer működésében, hiányában megeshet, hogy egyszerűen nem jön álom a szemedre.

Sőt, miután a szervezeted magnéziumszintje éjszaka még inkább lecsökken, előfordulhat, hogy a látszólag megfelelő időtartamú alvás során sem tudod kipihenni az előző nap fáradalmait.

Alvászavar jelentkezésekor egyébként ajánlott végiggondolnod a stressztényezőket, továbbá egy általános kivizsgálásra is elmenned.

Szorongás

3/5 Szorongás

Az izmok kapcsán említettük már, hogy a magnézium a legerősebb lazító hatású nyomelem.

Ez azonban nemcsak a mozgásszerv-rendszerre igaz, hanem – mint ahogy azt az alvászavarok témaköréből sejtheted – a központi idegrendszerre is.

Ha tehát szorongást tapasztalsz, szóval a „harcolj vagy menekülj” ösztön túl csekély inger hatására is életbe lép nálad, 200 mg magnézium azonnali és hatékony megoldást nyújthat.

Ilyen jellegű probléma esetén azonban nem a tüneti kezelésre érdemes törekedni hosszú távon, hanem inkább arra, hogy a felfokozott idegállapot ki se alakuljon.

Szerencsére rengetegféle relaxációs technika közül választhatsz, hogy megnyugodj!

Magas vérnyomás

4/5 Magas vérnyomás

Ez a népbetegség sajnos még egészséges étrend követése mellett is kialakulhat.

Leküzdésében nagyon sokat segít a rendszeres testmozgás, továbbá a gondos magnéziumpótlás is.

A lazító ásványi anyag ugyanis az érfalaknak is enyhülést hoz: hozzájárul a kitágulásukhoz.

Hiányának esetén az erek jobban összehúzódnak a szükségesnél, amivel közvetlenül hozzájárulnak a vérnyomás emelkedéséhez.

Megfelelő bevitellel azonban sokat tehetsz a szervezeted elektrolit-egyensúlyának helyreállításáért, így két fronton veheted célba a magas vérnyomást – meg sem állva az optimálisnak tekinthető 120/80-as értékig.

Csokoládé iránti sóvárgás

5/5 Csokoládé iránti sóvárgás

Bizony, van alapja a feltételezésnek, miszerint az ember azt kívánja, amire szüksége van.

Napjainkban azonban a „belső hangot” csendre intik a reklámok és az egyéb külső ingerek, amelyek azt sugallják, hogy azt edd, amit éppen meg akarnak etetni veled.


Karcsúsít és jó a szívnek: 5 tudományos érv a csokievés mellett


Ha azonban rákattansz a csokira, ráadásul a magas kakaótartalmú ét változatra, jusson eszedbe: talán magnéziumhiányod van.

Ez a finomság ugyanis rendkívül gazdag az említett nyomelemben: egyetlen kockányival az ajánlott napi bevitel 24%-át is fedezheted.