Íme a módszer, amivel könnyedén felpörgetheted az anyagcserédet

Írta: ,

Te is azok közé tartozol, akik épp most tervezik megreformálni az étkezési szokásaikat és a mozgáshoz való hozzáállásukat? Akkor rövidtávú megoldások helyett te is sokkal jobban jársz, ha inkább az életmódváltás mellett voksolsz. Utóbbinak fontos része az anyagcsere felpörgetése, amihez most adunk pár igazán hasznos praktikát!

Nem csak a vitaminok miatt

1/5 Nem csak a vitaminok miatt

A hideg hónapokban különösen fontos, hogy megpróbálj minél több rostot fogyasztani, bár ez ilyenkor sokszor nehezebbnek tűnik az átlagosnál. Azonban messze nem csak a vitaminok és ásványi anyagok miatt lényeges, hogy erre a hasznos alapanyagra támaszkodj: a rostok segítik a leghatékonyabban az emésztésedet!

Ha elegendő rostot viszel be a szervezetedbe, akkor automatikusan csökken a koleszterinszinted, kisebb esélyed lesz az érelmeszesedésre, cukorbetegségre, az elhízásra, de még egyes rákos elváltozásokra is. Szóval nincs mese, a rostokat minden nap muszáj pótolnod, ha szeretnél sokáig egészséges és karcsú maradni!

 

De mit válassz?

2/5 De mit válassz?

Kézenfekvő, hogy sok zöldséget és gyümölcsöt egyél, de ez a hideg hónapokban nem annyira egyszerű feladat. Vagy csupán tévhittel állunk szemben?

Nos, igazság szerint a leginkább rostgazdagnak tekintett gyümölcsöket és zöldségeket az év minden szakaszában beszerezheted.

A vízben oldódó rostokat a hüvelyesekből (tehát a borsóból, babból, lencséből stb.), a sárgarépából, az almából, banánból, körtéből, narancsból gyűjtheted be igazán könnyen. Láthatod, hogy ezeket az alapanyagokat gyakran éppen télen veheted meg a legfrissebben, de a fagyasztóból válogatva, vagy éppen szárított formában garantáltan nem kell őket nélkülöznöd. És ha már a szárítás szóba került, az aszalt szilva és a füge bizony méltán híres emésztésserkentő hatásairól.

Nem csak így pótolhatod

3/5 Nem csak így pótolhatod

A rostokat nem csak zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával pótolhatod. Érdemes körülnézned a száraz hozzávalók terén is, ugyanis – sok egyéb mellett – a búza- és a zabkorpából is egészséges, rostban gazdag és gyorsan eltelítő ételeket készíthetsz.

Persze itt már különösen ügyelned kell a kalóriatartalomra, hiszen minden jótékony fogás csak addig hatékony, amíg megszabod a határokat. Figyelmedbe ajánljuk az útifűmaghéjat is, aminél a kalóriaszámolgatás sem okoz fejtörést. A csaknem nullkalóriás alapanyag 85%-ban rostot tartalmaz, szóval bármelyik fogást felturbózhatod a segítségével (bloggerünk, Timi például előszeretettel alkalmazza clean eating receptjeiben). A hatás nem marad el!

Mag(v)as ladba

4/5 Mag(v)as ladba

Sajnos az átlagos magyar étkezési szokások nem felelnek meg az egészséges alapelveknek, ezért is fontos, hogy a hagyományos fogások mellett te is nyiss az új reformok felé. Nagy probléma többek között, hogy kevés (sózatlan) olajos magvat fogyasztunk.

Ezek az aprócska ropogtatnivalók, mint a szezámmag, a mák, a mandula és a mogyoró, nem csupán telítetlen zsírokban gazdagok, rengeteg vitamint, nyomelemet tartalmaznak, de bizony rostokban is bővelkednek!

Bátran szórd őket a salátádra, vagy nassolj belőlük egy marokkal tízóraira.

 

 

 

Muszáj, hogy igyál Kép forrása: beauty.yahoo.co.jp

5/5 Muszáj, hogy igyál

A rostfogyasztást tekintve megkerülhetetlen téma a folyadékfogyasztás. Talán te is észrevetted magadon, hogy bár kifejezetten ügyeltél arra, hogy elegendő mennyiségű rostot egyél, a hatékonyabb emésztés helyett mégiscsak puffadást és szorulást tapasztaltál. Mi ennek az oka?

Nos, jó eséllyel az, hogy nem ittál elegendő vizet, nem pótoltad a folyadékot. A rostok – függetlenül attól, hogy vízben oldódnak, vagy sem – a folyadék hatására duzzadnak meg, így tudják átmozgatni a beleket és felpörgetni az emésztést. Azonban, ha nincs elegendő víz a szervezetedben, akkor megszorulnak, és éppen az ellenkező hatást váltják ki. Úgyhogy, ha növeled a rostfogyasztást, feltétlenül ügyelj a kellő mennyiségű vízpótlásra is!